با تشدید جنگ، ایالات متحده بسته تسلیحاتی 300 میلیون دلاری برای اوکراین را اعلام کرد

با تشدید جنگ، ایالات متحده بسته تسلیحاتی 300 میلیون دلاری برای اوکراین را اعلام کرد

پنتاگون گفت این بسته 300 میلیون دلاری شامل مهمات برای سامانه های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین است.

واشنگتن:

پنتاگون روز چهارشنبه یک بسته تسلیحاتی جدید به ارزش 300 میلیون دلار برای اوکراین را اعلام کرد که شامل سامانه‌های دفاع هوایی و ده‌ها میلیون گلوله می‌شود.

وزارت دفاع گفت که آخرین محموله ها ارزش کل کمک های امنیتی ایالات متحده به اوکراین را از زمان تهاجم روسیه در فوریه 2022 به 37.6 میلیارد دلار می رساند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه خواهد داد تا قابلیت‌هایی را برای اوکراین فراهم کند تا نیازهای فوری آن در میدان نبرد و نیازهای بلندمدت کمک‌های امنیتی را برآورده کند».

ایالات متحده تلاش بی‌سابقه‌ای را از سوی ناتو و سایر کشورهای متحد برای تامین تسلیحات و کمک‌های دیگر به اوکراین رهبری می‌کند.

آخرین محموله‌های تسلیحاتی در حالی انجام می‌شود که اوکراین در حال آماده‌سازی یک ضد حمله با هدف عقب راندن نیروهای روسیه از مناطقی از سرزمین‌های اشغالی در شرق و جنوب این کشور است.

پنتاگون اعلام کرد این بسته 300 میلیون دلاری شامل مهمات برای سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، موشک‌های پدافند هوایی AIM-7، سامانه‌های دفاع هوایی Avenger و موشک‌های ضد هوایی استینگر است.

همچنین بخشی از این بسته مهمات برای سامانه های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS)، گلوله های توپخانه 155 و 105 میلی متری، مهمات تانک 105 میلی متری و موشک های هواپیمای زونی است.

پنتاگون اعلام کرد که ایالات متحده بیش از 30 میلیون گلوله مهمات سلاح های سبک را به اوکراین ارسال می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)