شی به روسای امنیتی چین می‌گوید برای «طوفان‌های خطرناک» آماده شوند – RT World News

رئیس جمهور هشدار داده است که کشور باید برای «بدترین سناریوها» با بدتر شدن وضعیت امنیتی خود آماده شود.

چین با چالش های فزاینده ای دشوار و پیچیده امنیت ملی مواجه است و باید برای آن آماده شود “بدترین حالت” رئیس جمهور شی جین پینگ هشدار داده است که با افزایش ظرفیت خود برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی سناریوها را افزایش می دهد.

ما باید برای بدترین و شدیدترین سناریوها آماده باشیم و آماده مقاومت در برابر آزمایش بزرگ بادهای تند، آب‌های متلاطم و حتی طوفان‌های خطرناک باشیم.» خبرگزاری دولتی شین هوا به نقل از شی روز سه شنبه در دیدار با مقامات ارشد امنیتی چین در پکن گفت. وی افزود که برای نوسازی معماری امنیتی کشور تلاش بیشتری لازم است “برای نبرد واقعی و مقابله با مشکلات عملی آماده شوید.”

شی اظهارات خود را در بحبوحه تنش های فزاینده با ایالات متحده به کمیسیون امنیت ملی ارائه کرد. همین هفته، پکن درخواست واشنگتن برای دیدار میان روسای دفاع دو کشور را هنگام شرکت در کنفرانس امنیتی در سنگاپور در ماه ژوئن رد کرد و دلیل آن لزوم احترام مقامات آمریکایی به حاکمیت و نگرانی های امنیتی چین بود.


چین درباره رد پیشنهاد نشست پنتاگون توضیح می دهد

چین در آگوست گذشته روابط دفاعی و آب و هوایی خود را با واشنگتن به دلیل ادعای دخالت مقامات آمریکایی در تایوان قطع کرد. مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه از آمریکا خواست پرواز هواپیماهای جاسوسی بر فراز دریای چین جنوبی را متوقف کند و این پروازها را فراخوانی کرد. “تحریک های خطرناک.” اظهارات او یک روز پس از آن بیان شد که فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده یک خلبان چینی را متهم کرد که با وزوز کردن جت جنگنده خود در مقابل یک هواپیمای شناسایی آمریکایی در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای چین جنوبی، باعث نزدیکی برخورد شده است.

پنتاگون چین را برچسب زده است “پیامدترین و سیستمی ترین چالش” به امنیت ملی ایالات متحده – ارزیابی که پکن آن را بهانه ای برای گسترش زرادخانه هسته ای واشنگتن و حفظ هژمونی نظامی آن به حساب آورد.

شی از رؤسای امنیتی خود خواست تا این کار را تقویت کنند “اعتماد به نفس استراتژیک” هماهنگی عملیات خود را بهبود بخشند و از فناوری پیشرفته تر استفاده کنند. او خواستار افزایش نظارت بلادرنگ تهدیدات امنیتی، سیستم هشدار اولیه بهتر و مدیریت بهتر داده های رایانه ای و هوش مصنوعی (AI) شد.


آمریکا مدعی «رهگیری غیرحرفه ای» توسط جت جنگنده چینی شد

پیچیدگی و شدت مشکلات امنیت ملی کشور ما به طرز چشمگیری افزایش یافته است. شی گفت.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حداقل تا حدی به دلیل اهمیت آنها در پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، تلاش کرده است تا مانع از توسعه تراشه های نیمه هادی پیشرفته چین شود. این اقدامات شامل محدودیت در صادرات نیمه هادی ها و تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه به چین است.

هفته گذشته، چین خرید محصولات از Micron Technology، بزرگترین سازنده تراشه های حافظه کامپیوتری در ایالات متحده را ممنوع کرد. “خطرات امنیتی قابل توجه.” برخی ناظران این اقدام را به عنوان تلافی برای تلاش های واشنگتن برای مهار صنعت تراشه سازی چین تفسیر کردند. جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده در واکنش به این موضوع گفت که واشنگتن “تحمل نمی کند” ممنوعیت میکرون