اتحادیه اروپا و ایالات متحده کد رفتاری هوش مصنوعی را “طی چند هفته” آماده می کنند

اتحادیه اروپا و ایالات متحده کد رفتاری هوش مصنوعی را در عرض چند هفته آماده می کنند

ربات ChatGPT OpenAI اواخر سال گذشته در کانون توجه قرار گرفت. (فایل)

استکهلم سوئد:

اتحادیه اروپا و ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند که انتظار دارند «طی چند هفته» یک آیین نامه رفتاری داوطلبانه در مورد هوش مصنوعی تهیه کنند، به این امید که کشورهای دموکراسی آن را امضا کنند.

پس از گفتگو با مقامات اتحادیه اروپا در سوئد، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که شرکای غربی احساس “فوریت شدید” برای اقدام به دنبال ظهور فناوری، که چین در آن نیروی رو به رشدی بوده است، دارند.

آقای بلینکن به خبرنگاران گفت: این کد داوطلبانه برای همه کشورهای همفکر باز خواهد بود.

آنتونی بلینکن گفت: «تقریباً همیشه یک شکاف زمانی وجود دارد که فناوری‌های جدید ظهور می‌کنند.

مارگرت وستاگر، معاون رئیس کمیسیون اروپا افزود که پیش‌نویسی «طی هفته‌ها» ارائه خواهد شد.

او گفت: «ما فکر می‌کنیم که واقعاً مهم است که شهروندان ببینند که دموکراسی‌ها می‌توانند به موفقیت دست یابند.

او ابراز امیدواری کرد که “این کار را در وسیع ترین دایره ممکن انجام دهیم – با دوستانمان در کانادا، در بریتانیا، در ژاپن، در هند، تا جایی که ممکن است تعداد بیشتری را وارد کشتی کنیم.”

سام آلتمن که شرکت OpenAI او ربات محبوب ChatGPT مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرد، در مذاکرات شورای تجارت و فناوری بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده که امسال در شهر لولیا در شمال سوئد برگزار شد، شرکت کرد.

این مجمع در سال 2021 برای کاهش اصطکاک تجاری پس از ریاست جمهوری پرتلاطم دونالد ترامپ راه اندازی شد، اما از آن زمان تا حد زیادی هوش مصنوعی را مورد توجه قرار داده است.

در بیانیه ای مشترک، دو طرف هوش مصنوعی را “فناوری متحول کننده با نوید بزرگ برای مردم ما، ارائه فرصت هایی برای افزایش رفاه و برابری” نامیدند.

اما برای استفاده از فرصت هایی که ارائه می دهد، باید خطرات آن را کاهش دهیم.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده تعهد خود را به رویکرد مبتنی بر ریسک به هوش مصنوعی برای پیشبرد فناوری‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد و مسئولانه تأیید می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که کارشناسان دو طرف روی «همکاری در زمینه استانداردها و ابزارهای هوش مصنوعی برای هوش مصنوعی قابل اعتماد و مدیریت ریسک» کار خواهند کرد.

اتحادیه اروپا در حال حرکت به سمت اولین مقررات جهان در زمینه هوش مصنوعی است که نظارت بیومتریک را ممنوع می کند و کنترل انسان را تضمین می کند، اگرچه این قوانین زودتر از سال 2025 لازم الاجرا نمی شوند.

چین همچنین درباره مقررات بحث کرده است، اما قدرت‌های غربی بیم دارند که پکن، با قدرت رو به رشد خود در این زمینه و تمایل به صادرات به کشورهای مستبد، استانداردهای جهانی را بدون اتحاد غرب تعیین کند.

ایالات متحده علیرغم افزایش تماس ها، از جمله توسط برخی در صنعت فناوری، هیچ تلاش جدی برای تنظیم هوش مصنوعی انجام نداده است.

رهبران فناوری، از جمله آقای آلتمن، در بیانیه‌ای مشترک روز سه‌شنبه هشدار دادند که هوش مصنوعی جهان را بدون مقررات در معرض خطر قرار می‌دهد.

آنها نوشتند: “کاهش خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی باید در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند بیماری های همه گیر و جنگ هسته ای یک اولویت جهانی باشد.”

ChatGPT در اواخر سال گذشته مورد توجه قرار گرفت زیرا توانایی تولید مقالات، شعرها و مکالمات را از طریق حداقل ورودی نشان داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)