بایدن کمپین انتخاب مجدد خود را «نسبتاً به زودی» تأیید می کند – RT World News

رئیس جمهور فعلی ایالات متحده تا پایان دوره دوم احتمالی در دفتر بیضی 86 ساله خواهد شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در پایان سفر خود به ایرلند تأیید کرد که به طور رسمی کمپین خود را برای انتخاب مجدد به کاخ سفید در سال 2024 اعلام خواهد کرد. “نسبتا به زودی.”

“من به شما گفتم برنامه من این است که دوباره شرکت کنم.” بایدن در حالی که خود را برای سوار شدن به ایر فورس وان آماده می کرد، اندکی پس از ایراد سخنرانی عمومی برای حدود 27000 نفر در خارج از کلیسای جامع سنت مورداک در بالینا، شهرستان مایو، به خبرنگاران گفت.

“من قبلاً آن حساب را انجام داده ام.” بایدن افزود. ما آن را نسبتاً به زودی اعلام خواهیم کرد. اما سفر به اینجا فقط حس خوش بینی من را در مورد آنچه که می توان انجام داد تقویت کرد.

بایدن، 80 ساله، قبلاً اعلام کرده بود که در سال 2024 در رای گیری حضور خواهد داشت. با این حال، عدم اعلام رسمی این موضوع باعث نگرانی هایی در برخی از محافل دموکرات در مورد تأثیر پرچم گذاری شماره های نظرسنجی ها و همچنین افزایش سن او بر روی آنها شده است. اجرای دوم


طرحی برای امنیت بایدن در خیابان ایرلند پیدا شد

سناتور قدیمی دلاور پیش از این یکی از مسن ترین رهبران جهان است و در پایان دوره دوم فرضی ریاست جمهوری در کاخ سفید 86 ساله می شود – حدود 9 سال از میانگین امید به زندگی مردان در ایالات متحده پیرتر است.

با این حال، بایدن اعلام شد “شایسته انجام وظیفه” به دنبال مجموعه ای از آزمایشات پزشکی که توسط کوین اوکانر، پزشک کاخ سفید در ماه فوریه انجام شد. اوکانر گفت این آزمایش ها نشان داد که بایدن می تواند “تمام مسئولیت های خود را بدون هیچ گونه معافیت و تسهیلات به طور کامل انجام دهد.”

در همین حال، کاخ سفید اشاره کرده است که عملکرد بایدن در این نقش، نشان دهنده قدرت ذهنی او برای انجام وظایفش به عنوان رئیس جمهور است. رویترز گزارش می دهد که دستیاران وی از قبل آماده سازی برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و همچنین اجرای دستگاه های مختلف جمع آوری کمک های مالی را آغاز کرده اند.

یک نظرسنجی از مرکز تحقیقات روابط عمومی Associated Press-NORC در ماه فوریه نشان داد که فقط 37 درصد از دموکرات‌ها می‌خواهند بایدن برای دومین دوره نامزد شود – 15 درصد کمتر از رقم ثبت شده قبل از انتخابات میان دوره‌ای در نوامبر.

به گزارش آسوشیتدپرس، در مصاحبه‌های بعدی، برخی از پاسخ‌دهندگان با توجه به سرفه‌ها، راه رفتن و گاف‌های مکرر عمومی اظهار داشتند که سن بایدن توانایی او برای انجام وظایفش را مختل می‌کند.

نامزدی مورد انتظار بایدن در سال 2024، او را در یک رقابت احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در برابر دونالد ترامپ قرار می دهد که قبلاً قصد خود را برای نامزدی جمهوری خواهان تایید کرده است.

ترامپ همچنان درگیر مسائل حقوقی متعددی است. او معتقد است که این امر تلاش او برای بازگشت به کاخ سفید را از مسیر خود منحرف نمی کند، حتی از جمله محکومیت جنایی احتمالی در یک پرونده مالی کمپین در حال انجام که توسط دادستان منطقه منهتن آلوین براگ نظارت می شود.