بریتانیا ممنوعیت صادرات را بر نقاشی سربازان هندی در طول جنگ جهانی اول اعمال کرد

بریتانیا ممنوعیت صادرات را بر نقاشی سربازان هندی در طول جنگ جهانی اول اعمال کرد

این نقاشی در به تصویر کشیدن شرکت کنندگان فعال هندی در جنگ جهانی اول بسیار نادر است.

لندن:

پرتره ای توسط فیلیپ د لازلو، نقاش انگلیسی-مجارستانی از دو سرباز هندی که در جنگ جهانی اول جنگیدند، توسط دولت بریتانیا در زیر یک نوار صادراتی موقت قرار داده شد تا به یک موسسه بریتانیایی فرصت داده شود تا اثر “شگفت انگیز و حساس” را برای جلوگیری از آن به دست آورد. خروج از کشور

پرتره ناتمام که حدود 650000 پوند ارزش دارد، افسران سواره نظام، ریسالدار جاگات سینگ و ریسالدار من سینگ را به تصویر می‌کشد – فرماندهان جوان در نیروی اعزامی ارتش هند بریتانیا که در نبرد سام در فرانسه خدمت کرده‌اند و گمان می‌رود در عمل کشته شده‌اند.

این نقاشی در به تصویر کشیدن شرکت کنندگان فعال هندی در جنگ جهانی اول بسیار نادر است.

لرد استفان پارکینسون، وزیر هنر و میراث بریتانیا، گفت: «این پرتره فوق‌العاده و حساس، لحظه‌ای مهم در تاریخ ما را به تصویر می‌کشد، زیرا سربازانی از سراسر جهان برای کمک به جنگ در سنگرهای جنگ جهانی اول کشیده شدند.

او گفت: “امیدوارم این تابلوی باشکوه بتواند در بریتانیا بماند تا به بیان داستان آن سربازان شجاع و کمکی که آنها و بسیاری دیگر در پیروزی متفقین داشته اند کمک کند.”

حدود 1.5 میلیون سرباز هندی در طول جنگ جهانی اول مستقر شدند و بر اساس سوابق، دو سرباز حاضر در نقاشی دو ماه قبل از اعزام به فرانسه برای مبارزه در سنگر، ​​در لندن برای هنرمند نشستند.

این به عنوان نمونه ای عالی از یک پرتره توسط هنرمند مشهور قرن بیستم توصیف می شود که لحظه مهمی در تاریخ بریتانیا را به تصویر می کشد، زیرا سربازانی از سراسر امپراتوری بریتانیا برای جنگ به اروپا آمده بودند.

به نظر می رسد این نقاشی برای مجموعه خود د لازلو خلق شده است و تا زمان مرگ او در سال 1937 در استودیوی او باقی مانده است.

تصمیم دولت بریتانیا برای اعمال ممنوعیت صادرات به دنبال توصیه کمیته بازبینی صادرات آثار هنری و اشیاء فرهنگی مورد علاقه (RCEWA) است.

کمیته توصیه خود را بر اساس معیار اهمیت برجسته آن در مطالعه مشارکت هند در تلاش جنگ و افراد درگیر ارائه کرد.

فیلیپ د لازلو یکی از برجسته‌ترین نقاشان پرتره بریتانیا در اوایل قرن بیستم بود. اما این پرتره حساس، قدرتمندتر به دلیل ناتمام بودن، نمایی استثنایی نادر را نه از مهاراجه ها یا ژنرال ها، بلکه از دو سرباز «معمولی» سیک رده متوسط ​​ارائه می دهد که در شرف عزیمت برای وحشت نبرد سام هستند. عضو پیتر باربر.

«کمک عظیم آنها و میلیون‌ها هندی دیگر در تلاش‌های جنگی بریتانیا بین سال‌های 1914 و 1918 تا همین اواخر تا حد زیادی نادیده گرفته شده بود و داستان‌های زندگی ساکنان دو لازلو هنوز کشف نشده است. با این حال، تعداد زیادی از نوادگان سربازان هندی اکنون در بریتانیا زندگی می‌کنند و این پرتره را در سطوح مختلف «بریتانیایی» تبدیل می‌کنند.» او گفت.

به گفته باربر، این پرتره همچنین سؤالات کلی تری را در مورد هویت شخصی و خارجی انگلیسی مطرح می کند.

این که این نقاشی که ظاهراً به صورت داوطلبانه و بدون پرداخت هزینه انجام شده بود، برای هنرمند معنای خاصی داشت، از آنجایی که تا زمان مرگ او در آتلیه او باقی ماند، نشان می‌دهد.

RCEW بر این باور است که نقاشی ادراکی و عمیقاً شخصی در چندین سطح با تجربه بریتانیا صحبت می کند، چه مثبت و چه کمتر مثبت، و باید در بریتانیا بماند تا مورد مشاهده، مطالعه و لذت بردن قرار گیرد.

باربر افزود: «د لازلو به خوبی می‌توانست شباهت‌هایی بین موقعیت این بیگانگان که وفادارانه به ارباب امپراتوری خود خدمت می‌کنند و موقعیت او به‌عنوان یک یهودی متواضع مجارستانی که خود را به عنوان عضوی میهن‌پرست از جامعه عالی بریتانیا دوباره اختراع کرده بود، ببیند.

او نیز مانند هندی‌هایی که در نیروهای بریتانیا خدمت می‌کنند، در مواجهه با بیگانه‌هراسی فزاینده عمومی با تبعیض مواجه شد. در عرض چند ماه پس از خلق این پرتره، او قرار بود برای بیش از یک سال به عنوان یک مامور خارجی مشکوک بازداشت شود و پس از اینکه به طور سادیستی از اجازه نقاشی رد شده بود، دچار حمله عصبی شود. اداره فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS) اعلام کرد که تصمیم در مورد درخواست مجوز صادرات برای نقاشی برای یک دوره سه ماهه که در 13 جولای 2023 به پایان می رسد به تعویق خواهد افتاد.

در پایان اولین دوره تعویق، صاحبان یک دوره بررسی 15 روز کاری برای بررسی هر پیشنهادی برای خرید نقاشی با قیمت پیشنهادی 650000 پوند به اضافه مالیات بر ارزش افزوده 130000 پوند خواهند داشت که می تواند توسط موسسه واجد شرایط پس گرفته شود. .

دومین دوره تعویق پس از امضای قرارداد اختیار شروع خواهد شد و برای سه ماه دیگر ادامه خواهد داشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)