بایدن کره شمالی را به نابودی تهدید کرد – RT World News

رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد که حمله هسته‌ای پیونگ‌یانگ منجر به «پایان» رژیم کیم جونگ اون خواهد شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که حمله هسته‌ای کره شمالی به کشورش یا کره جنوبی برای پیونگ‌یانگ عذاب خواهد بود. یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی افزود، بر اساس توافق جدید بین واشنگتن و سئول، ایالات متحده به چنین حمله ای با سلاح هسته ای پاسخ خواهد داد.

حمله اتمی کره شمالی علیه ایالات متحده یا متحدان یا شرکای آن غیرقابل قبول است و هر رژیمی را که چنین اقدامی انجام دهد، به پایان خواهد رسید. بایدن به خبرنگاران در کاخ سفید گفت.

یون در سخنرانی در کنار بایدن این را اعلام کرد صلح پایدار در شبه جزیره کره به طور خودکار اتفاق نمی افتد.

ما می توانیم از طریق برتری نیروهای غالب به صلح برسیم و نه صلح کاذب مبتنی بر حسن نیت طرف مقابل. یون گفت و افزود که در صورت حمله اتمی از شمال، آمریکا و کره جنوبی این کار را انجام خواهند داد با استفاده از تمام نیروی ائتلاف، از جمله تسلیحات هسته ای ایالات متحده، سریع، قاطعانه و قاطعانه پاسخ دهید.»


آمریکا زیردریایی های اتمی به کره جنوبی می فرستد

سخنان بایدن منعکس کننده سخنان سلف او، دونالد ترامپ است که در سال 2017 به کره شمالی هشدار داد که با “آتش و خشمی که دنیا ندیده است” اگر این کشور آمریکا را به سلاح هسته ای تهدید کند. اگرچه شمال یک ماه بعد بمب اتمی آزمایش کرد، ترامپ و رهبر کره شمالی کیم جونگ اون با تنش زدایی موافقت کردند و چندین بار با یکدیگر ملاقات کردند و آزمایش‌های موشکی شمال در بیشتر زمان باقی مانده ترامپ در قدرت متوقف شد.

از آن زمان این آزمایش ها مجدداً شروع شده و افزایش یافته است. پیونگ یانگ از ابتدای سال 2022 بیش از 100 موشک را آزمایش کرده است و در این ماه اولین موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد و یک پهپاد تهاجمی زیر آب با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش کرد. مقامات واشنگتن و سئول از سال گذشته مدعی شده اند که شمال برای هفتمین آزمایش زیرزمینی یک سلاح هسته ای آماده می شود.

سلف یون، مون جائه این، تا حد زیادی با سیاست ترامپ در ارتباط دیپلماتیک با کیم همراهی کرد. با این حال، یون در مورد همسایه شمالی خود موضع بسیار تندتری اتخاذ کرده است. در یک سخنرانی در ژانویه، یون احتمال خرید دولت خود را مطرح کرد “سلاح های هسته ای خودمان” بر اساس نظرسنجی های اخیر، چیزی که بیش از دو سوم مردم کره جنوبی خواهان آن هستند.

بیشتر بخوانید:
G-7 “ابزاری” برای حفظ هژمونی ایالات متحده – کره شمالی

توافقنامه امضا شده در روز چهارشنبه به این ایده پایان داد، زیرا تصریح می کند که سئول به دنبال تسلیحات هسته ای خود نخواهد بود.

این توافق که به عنوان “اعلامیه واشنگتن” شناخته می شود، اشتراک اطلاعات هسته ای بین ایالات متحده و کره را تقویت می کند و تمرینات نظامی مشترک بیشتر و استقرار زیردریایی ها و بمب افکن های آمریکایی مجهز به سلاح هسته ای به کره جنوبی را به صورت چرخشی فراهم می کند.