بایدن مدعی است زمانی که واقعاً در دانشکده حقوق تحصیل می کرد، «رابط» اسرائیل بوده است – RT World News

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که با گلدا مایر، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در طول جنگ شش روزه – زمانی قبل از تصدی این مقام و زمانی که او هنوز در دانشکده حقوق بود- ملاقات کرده است.

بایدن که روز پنجشنبه در مراسم روشنایی منورا برای هانوکا صحبت می کرد، ادعا کرد که او “رابطبین اسرائیل و مصر در آن زمان. در واقع، بایدن در جریان درگیری کوتاه 1967 هنوز دانشجوی کالج حقوق دانشگاه سیراکیوز بود – و خود مایر تا دو سال دیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب نمی شد.

من همه را می شناسم [Israeli] نخست وزیر از گلدا مایر، از جمله گلدا مایربایدن اعلام کرد و افزود که مایر از او دعوت کرده بود تارابط بین او و مصری ها در مورد سوئز باشد

ادامه مطلب


آمریکا و اسرائیل نیروی مشترک امنیت سایبری راه اندازی کردند

به نظر می رسد بایدن در واقع به ملاقاتی با مایر اشاره می کرد که قبل از جنگ یوم کیپور در سال 1973، شش سال بعد، داشت.

با این حال، تلاش‌های بایدن برای ارائه اعتبارنامه‌های اسرائیلی‌اش، جزئیات مشخصی از آنچه واقعاً بین او و مایر در سفر سال 1973 به عنوان یک سناتور جوان به آنجا رخ داد، نادیده گرفت.

ظاهراً بایدن به محض ورود از قاهره مصر به اسرائیل گفت:خروج یکجانبه از مناطق بدون اهمیت استراتژیکبر اساس یادداشت اسرائیل از آن زمان، در کرانه باختری و غزه.

بایدن به مذاکرات در قاهره اشاره کرد که در آن مقامات مصری پذیرفته بودند.برتری نظامی اسرائیلتایمز اسرائیل گزارش داد.

توصیه های او ظاهراً مایر را تحت تأثیر قرار نداد و کمتر از شش هفته بعد سوریه و مصر به اسرائیل حمله کردند. در این یادداشت، بایدن جوان توصیف شده است که برای مایر احترام زیادی قائل است، اما “اظهاراتی کرد که نشان دهنده عدم تجربه دیپلماتیک او بود

این یادداشت اشاره می کند که بایدن احساس می کردوجود یک بحث واقعی در سنا در مورد خاورمیانه غیرممکن است، زیرا سناتورها از گفتن چیزهایی که مورد پسند رای دهندگان یهودی نبود می ترسیدند.

بایدن همچنین از دولت نیکسون به دلیل اینکه “توسط اسرائیل کشیده شد.رئیس‌جمهور در سال‌های اخیر ظاهراً چنین تردیدی را در غبار گذاشته است و خود را به عنوانصهیونیست” در سال 2007.

این اولین باری نیست که بایدن جایگاه خود را در لحظات مهم تاریخی زینت داده یا به اشتباه به یاد می آورد، از ادعای دستگیری وی هنگام تلاش برای ملاقات با نلسون ماندلا در دوران آپارتاید آفریقای جنوبی گرفته تا اغراق در نقش او در راهپیمایی های حقوق مدنی ایالات متحده در طول دهه 1960.