ایستگاه فضایی بین المللی برای مانور بالاتر برای منحرف کردن زباله های ماهواره ای

ایستگاه فضایی بین المللی برای مانور بالاتر برای منحرف کردن زباله های ماهواره ای

ایستگاه فضایی بین المللی مسیر خود را تغییر داد.

مسکو:

رئیس آژانس فضایی روسیه گفت که ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) روز جمعه مجبور شد از قطعه‌ای از پرتابگر آمریکایی منحرف شود که آخرین مورد از مجموعه حوادثی است که در آن زباله‌های فضایی فضانوردان را مجبور به واکنش کرده است.

از زمانی که روسیه در ماه گذشته آزمایش موشکی ضد ماهواره ای انجام داد، درخواست ها برای نظارت و تنظیم زباله های فضایی یا زباله های فضایی افزایش یافته است. این یک میدان زباله در مدار ایجاد کرد که مقامات آمریکایی گفتند که برای سال‌ها فعالیت‌های فضایی را با خطر مواجه می‌کند.

دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسکوسموس روسیه، روز جمعه گفت که ایستگاه فضایی بین‌المللی به دلیل زباله‌های فضایی از یک پرتابگر آمریکایی که در سال 1994 به مدار فرستاده شده بود، مجبور به حرکت شد.

روسکوسموس گفت که مدار ایستگاه، در یک مانور برنامه ریزی نشده که توسط کنترل ماموریت انجام شد، برای جلوگیری از برخورد نزدیک به مدت نزدیک به 3 دقیقه 310 متر (339 یارد) کاهش یافت.

روگوزین افزود که این مانور بر پرتاب برنامه ریزی شده موشک سایوز ام اس-20 در 8 دسامبر از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان و لنگر انداختن آن در ایستگاه فضایی بین المللی تاثیری نخواهد داشت.

زباله های فضایی شامل وسایل نقلیه پرتاب دور انداخته شده یا بخش هایی از فضاپیما هستند که در فضا شناور هستند و خطر برخورد با ماهواره ها یا ایستگاه فضایی بین المللی را دارند.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو، در یک مقاله نظری که روز پنجشنبه در فایننشال تایمز منتشر شد، گفت که نابودی این ماهواره توسط روسیه در ماه گذشته خطر تبدیل فضا را به زباله‌دانی در پی داشت.

او نوشت: «تا زمانی که مسیر خود را تغییر ندهیم، فرصت‌های فضا برای بهبود زندگی‌مان روی زمین می‌تواند برای نسل‌ها بسته شود».

زباله‌های فضایی ناسا را ​​مجبور کرد تا روز سه‌شنبه یک پیاده‌روی فضایی را برای جایگزینی آنتن معیوب ایستگاه فضایی بین‌المللی به تعویق بیندازد. ماه گذشته ایستگاه فضایی بین‌المللی مانور کوتاهی برای فرار از قطعه‌ای از یک ماهواره از کار افتاده چینی انجام داد.

روز جمعه، Roscosmos در اظهاراتی جداگانه گفت امیدوار است بیل نلسون، رئیس ناسا، در نیمه اول سال 2022 به روسیه سفر کند تا در مورد همکاری بیشتر در ISS گفتگو کند.