بریتانیا تحت تاثیر موج گرمای طوفان آفریقا قرار می گیرد، دمایی که به آن می رسد…

بریتانیا تحت تاثیر موج گرمای طوفان آفریقا قرار می گیرد، دمایی که به آن می رسد...

دمای هوا در بریتانیا تا 35 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

بریتانیا خود را برای شرایط شدید موج گرما آماده می کند زیرا هواشناسان معتقدند که این کشور با ورود توده آفریقایی شاهد دماهای “رکورد” خواهد بود. نقشه های آب و هوا نشان می دهد که این سیستم پرفشار به سرعت در حال نزدیک شدن به کشور است و تا پایان ماه مه منجر به شرایط شدید در بریتانیا خواهد شد و دما تا 35 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. مستقل.

پدیده‌های هواشناسی به نام توده آفریقایی با توده‌ای از هوای گرم که از صحرای صحرا به سمت اروپا می‌آیند مشخص می‌شود. این ستون یک دوره طولانی از دمای غیرمعمول بالا را به همراه دارد که اغلب در بریتانیا از 30 درجه سانتیگراد فراتر می رود. دمای بسیار بالا حتی ممکن است برای روزها یا هفته ها ادامه داشته باشد. علاوه بر این، بسته به شرایط جوی، شدت می تواند هر سال متفاوت باشد.

“در طول یک رویداد توده ای در آفریقا، بادهای جنوبی یا جنوب شرقی هوای گرم و خشک را از طریق دریای مدیترانه به سمت جزایر بریتانیا می برد. همانطور که توده هوا بر روی آب های گرم مدیترانه حرکت می کند، گرما و رطوبت را جذب می کند و گرمای آن را بیشتر می کند و بیشتر می شود. رطوبت،” خروجی گفت.

محققان می گویند که افزایش فراوانی توده های آفریقایی با تغییرات آب و هوایی و زمین گرمتر مطابقت دارد، علیرغم این واقعیت که علل مختلف می توانند بر الگوهای آب و هوا تأثیر بگذارند. به گفته آنر کریسویک، هواشناسی اداره هواشناسی، تابستان امسال، “احتمال بیشتر از حد معمول” موج گرما در بریتانیا وجود دارد. این “با آب و هوای گرم شدن ما سازگار است.” با این حال، او گفت: “مثل همیشه با یک پیش بینی طولانی تر، برخی عدم قطعیت وجود دارد.”

طبق این گزارش، اسکاتلند و ایرلند شمالی باید آسمانی عمدتا ابری همراه با قطرات باران را پیش بینی کنند که به تدریج در روز شنبه به سمت جنوب شرقی حرکت خواهد کرد. “جنوب شرقی دور ممکن است به دلیل وزش نسیم تند دماهای خنک تری را تجربه کند. هفته آینده، اکثر مناطق می توانند هوای خوب و خشک را انتظار داشته باشند، با دوره هایی از ابر و باران در شمال غربی بریتانیا محتمل تر است. آب و هوای ناآرام در نواحی جنوب شرقی دورترین احتمال باقی مانده است. این رسانه در ادامه گفت.