ایلان ماسک می گوید جورج سوروس او را به یاد فیلم «مگنتو» از مردان ایکس می اندازد.

ایلان ماسک می گوید جورج سوروس او را به یاد فیلم «مگنتو» از مردان ایکس می اندازد.

جورج سوروس اغلب هدف تئوری های توطئه راست افراطی است.

ایلان ماسک، رئیس تسلا و دومین مرد ثروتمند جهان، در توییتی گفت که جرج سوروس، نیکوکار، او را به یاد مگنیتو، ابرشرور جهش یافته در کتاب های مصور مردان ایکس می اندازد. او همچنین در تبادل نظر با روزنامه‌نگار تحقیقی برایان کراسنشتاین، حمله خود را دو چندان کرد و گفت که آقای سوروس «از انسانیت متنفر است» و هیچ دلیلی برای ادعای خود ارائه نکرد. حمله این میلیاردر به پیرمرد 92 ساله پس از آن صورت گرفت که مدیریت صندوق سوروس در روز جمعه در پرونده ای فاش کرد که کل سهام خود در تسلا را که سال گذشته خریداری کرده بود، رها کرده است.

آقای ماسک روز دوشنبه توییت عجیبی را منتشر کرد که در آن نوشت: “سوروس مرا یاد مگنیتو می اندازد.” بیش از 23 میلیون بار دیده شده است.

در میان کاربرانی که به توئیت او پاسخ دادند، روزنامه نگار مستقل تحقیقی برایان کراسنشتاین بود که گفت که مگنیتو و سوروس هر دو از بازماندگان هولوکاست هستند و این تاجر مجارستانی-آمریکایی “به خاطر نیت خوب خود که برخی از آمریکایی ها فکر می کنند بد هستند صرفاً به این دلیل که آنها بد هستند مورد حمله قرار می گیرد. با این وابستگی های سیاسی مخالفم».

آقای ماسک بدون ارائه هیچ مدرکی پاسخ داد: “شما فرض می کنید که آنها نیت خوبی دارند. اینطور نیست. او می خواهد بافت تمدن را از بین ببرد. سوروس از بشریت متنفر است.”

مگنیتو یک جهش یافته بسیار قدرتمند در مردان ایکس است که دارای توانایی فوق بشری برای تولید و کنترل میدان مغناطیسی است. طبق خط داستانی، او یک بازمانده از هولوکاست و یک شرور بود که معتقد بود انسان ها و جهش یافته ها نمی توانند با هم زندگی کنند. او بعدها تبدیل به ضد قهرمان شد و با مردان ایکس متحد شد.

جورج سوروس اغلب هدف تئوری های توطئه راست افراطی است. بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی چندین ادعای تحقیرآمیز و نادرست درباره او مطرح کرده اند. برخی از این ادعاها شامل نازی بودن آقای سوروس است – چیزی که در گزارش رویترز در سال 2020 رد شد.

این خبرگزاری گفت که آقای سوروس و خانواده اش نازی نبودند، بلکه یهودیان مجارستانی بودند که در طول جنگ جهانی دوم در بوداپست زندگی می کردند.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت آقای سوروس 8.5 میلیارد دلار است.