ایلان ماسک در مورد وضعیت مالی در حین بزرگ شدن

آقای ماسک گفت که او «هیچ وقت از کسی چیزی به ارث نبرده است».

ایلان ماسک، میلیاردر، که مالک و مدیریت چندین شرکت مانند توییتر، تسلا و اسپیس ایکس است، همیشه در مورد سفر خود از یک دانشجو به یک کارآفرین پر سر و صدا بوده است. با این حال، شایعه ای طولانی مدت وجود دارد که ادعا می کند پدر ایلان ماسک صاحب یک معدن زمرد در آفریقای جنوبی است و به آقای ماسک کمک مالی کرده است. این شایعات پس از آن قوت گرفت که پدر ایلان ماسک، ارول، در مصاحبه ای گفت که او از زمرد یک معدن «زیر میز» در زامبیا برای تامین هزینه فرار پسرش از آفریقای جنوبی به آمریکا استفاده کرده است. این میلیاردر بار دیگر این شایعات را رد کرد و گفت که “هیچ وقت از کسی چیزی به ارث نبرده است”.

آقای ماسک این موضوع را در پاسخ به توییت کاربری فاش کرد که در مورد اینکه او بدون پول به ایالات متحده آمده و با بیش از 100 هزار دلار بدهی فارغ التحصیل شده است، علیرغم بورسیه تحصیلی و 2 شغل در دوران مدرسه، اختلاف نظر داشت. این کاربر نوشت: “من قویاً از یادداشت های انجمن و این همه کار حمایت می کنم اما این بار آن را نمی فهمم! حتی داشتن یک خانواده ثروتمند نیز ممکن است یک دانش آموز مشکلات مالی زیادی داشته باشد. از طرف دیگر منبع ذکر شده است. اصلا قابل اعتماد نیست.”

مدیر عامل پلتفرم میکروبلاگینگ گفت: “من در یک موقعیت پایین تر و در حال گذار به وضعیت درآمد متوسط ​​​​بالا بزرگ شدم، اما دوران کودکی شادی نداشتم. هرگز چیزی از کسی به ارث نبرده ام و هیچ کس به من پول مالی زیادی نداده است. پدرم یک شرکت کوچک مهندسی برق/مکانیک ایجاد کرد که 20 تا 30 سال موفق بود، اما در روزهای سختی قرار گرفت. او اساساً حدود 25 سال است که ورشکست شده است و به حمایت مالی از من و برادرم نیاز دارد.

آقای ماسک به پدرش به خاطر آموزش اصول فیزیک، مهندسی و ساخت و ساز که برای او “با ارزش تر از پول” است، نسبت داد. با این حال او اظهار داشت که آقای ارول ماسک “بعد از دبیرستان به هیچ وجه از من حمایت مالی نکرد.” وی در این توییت گفت: “شرط ما برای حمایت مالی از او این بود که رفتار بدی انجام ندهد. متاسفانه او انجام داد. کودکان خردسال نیز در این کار دخیل هستند، بنابراین ما به حمایت مالی برای رفاه آنها ادامه دادیم.”

در ادامه، وی به «معدن زمرد» اشاره کرد و گفت که هیچ مدرک عینی یا مدرکی دال بر وجود آن وجود ندارد. در مورد معدن به اصطلاح زمرد، هیچ مدرک عینی دال بر وجود این معدن وجود ندارد. او به من گفت که در معدنی در زامبیا سهم دارد و من مدتی به او اعتقاد داشتم، اما هیچکس ندیده است. وی در پایان گفت: اگر این معدن واقعی بود، نیازی به حمایت مالی من و برادرم نداشت.

مایه ماسک، مادر این میلیاردر، جزئیات بیشتری در مورد روزهای اولیه زندگی خود ارائه کرد. او در توییتی گفت: “زمانی که در سال 1989 به تورنتو نقل مکان کردیم، در یک آپارتمان یک خوابه ماندیم تا اینکه یک آپارتمان تحت کنترل اجاره پیدا کردم که تمیز کردن آن سه هفته طول کشید. همه ما کار کردیم، خوشحال و خوشبین بودیم. اولین باری که درباره معدن زمرد شنیدم حدود 10 سال پیش در توییتر@ بود.”

چند روز پیش، آقای ماسک تصمیم گرفته بود به هر کسی که بتواند وجود معدنی را که ظاهراً پدرش مالک آن بود، ثابت کند، یک میلیون داج کوین بپردازد.