ایلان ماسک توسط سرمایه گذاران در دعوای Dogecoin متهم به تجارت خودی شد

ایلان ماسک توسط سرمایه گذاران در دعوای Dogecoin متهم به تجارت خودی شد

ایلان ماسک متهم به تجارت داخلی در یک اقدام دسته جمعی توسط سرمایه گذاران است. (فایل)

نیویورک:

ایلان ماسک متهم است که در یک اقدام دسته جمعی پیشنهادی توسط سرمایه گذارانی که مدیرعامل تسلا را به دستکاری ارز دیجیتال Dogecoin متهم می کند و میلیاردها دلار هزینه برای آنها به همراه داشته است، به تجارت خودی متهم می شود.

در یک پرونده چهارشنبه شب در دادگاه فدرال منهتن، سرمایه‌گذاران گفتند که ایلان ماسک از پست‌های توییتر، اینفلوئنسرهای آنلاین پولی، حضورش در سال 2021 در برنامه «شنبه شب زنده» شبکه NBC و دیگر «ترفندهای تبلیغاتی» برای تجارت سودآور به هزینه آنها از طریق چندین کیف پول Dogecoin استفاده کرده است. یا کنترل های تسلا

سرمایه گذاران گفتند که این شامل زمانی است که آقای ماسک در ماه آوریل حدود 124 میلیون دلار Dogecoin فروخت، پس از اینکه لوگوی پرنده آبی توییتر را با نشان سگ Shiba Inu Dogecoin جایگزین کرد که منجر به جهش 30 درصدی قیمت Dogecoin شد. میلیاردر اکتبر گذشته توییتر را خرید.

در این پرونده آمده است که “یک دوره عمدی پارس کردن کارناوال، دستکاری بازار و معاملات داخلی” به ایلان ماسک امکان داد تا از سرمایه گذاران کلاهبرداری کند، خود و شرکت هایش را تبلیغ کند.

الکس اسپیرو، وکیل آقای ماسک، روز پنجشنبه از اظهار نظر خودداری کرد. یک وکیل تسلا بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. وکیل سرمایه گذاران بلافاصله به یک درخواست جداگانه پاسخ نداد.

سرمایه گذاران، ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند جهان را بر اساس مجله فوربس، متهم کرده اند که عمداً قیمت Dogecoin را بیش از 36000 درصد طی دو سال بالا برده و سپس اجازه داده است که سقوط کند.

آنها آخرین اتهامات خود را در سومین شکایت اصلاح شده پیشنهادی، در دادخواستی که در ژوئن گذشته آغاز شد، گنجاندند.

آقای ماسک و تسلا در ماه مارس به دنبال رد شکایت اصلاح شده دوم بودند و آن را «اثر تخیلی خیالی» خواندند و در 26 می گفتند اصلاحیه دیگری غیرقابل توجیه است.

الوین هلرستین، قاضی منطقه ای ایالات متحده، در حکمی در روز چهارشنبه گفت که «احتمالاً» سومین شکایت اصلاح شده را می پذیرد و گفت که متهمان احتمالاً تعصبی نخواهند داشت.

پرونده جانسون و همکاران علیه ماسک و همکاران، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه جنوبی نیویورک، شماره 22-05037 است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)