ایران درباره شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی تاسیسات اصلی هسته‌ای توضیح می‌دهد – RT World News

انفجار بزرگی در نزدیکی شهر نطنز ایران، محل استقرار سایت اصلی هسته ای این کشور رخ داده است. ارتش ایران می گوید این انفجار بخشی از مانورهای غافلگیرانه برای آزمایش واحدهای ضد هوایی این کشور بوده است.

انفجار مهیب در شمال شرق نیروگاه اتمی نطنز اواخر روز شنبه توسط چندین رسانه ایرانی گزارش شد. این انفجار که گفته می‌شود با یک فلش نور همراه بود، در نزدیکی شهر بادرود در 20 کیلومتری این مرکز شنیده شد.

ادامه مطلب


موساد دانشمندان ایرانی را فریب می دهد تا به انفجار سایت هسته ای کمک کنند - رسانه ها

فرماندار نطنز در گفت وگو با خبرنگار فارس، ضمن تایید این حادثه، با بیان اینکه هنوز جزئیات دقیق آن مشخص نیست، قول داد به محض روشن شدن وضعیت، این حادثه را آزاد کند.

گزارش های تایید نشده در رسانه های ایران حاکی از آن است که صدای انفجار ناشی از انهدام یک پهپاد ناشناس توسط موشک ضدهوایی بوده است.

به گزارش پرس تی وی، اندکی پس از انتشار گزارش های انفجار، ارتش ایران مدعی شد که این یک آزمایش غافلگیرکننده سامانه های پدافند هوایی محلی بوده است.

این منبع به نقل از رئیس پدافند هوایی نطنز افزود: یک موشک ضدهوایی در فاصله 20 کیلومتری از تاسیسات هسته ای برای آزمایش آمادگی دفاعی شلیک شد.

ساعتی پیش یکی از سامانه های موشکی نطنز برای ارزیابی آمادگی آزمایش شد و جای نگرانی نیست. این فرمانده به نقل از ایرنا اظهار داشت.