ایتالیا پس از تسلیح اوکراین با مهمات “ناکافی” ترک کرد – رسانه – اخبار RT World

بسیاری از حامیان غربی کی یف با همین مشکل روبرو هستند، به طوری که طبق گزارش ها، ایالات متحده به آنها گفته است که برای تدارکات در صف قرار بگیرند.

وجود دارد “خیلی نمانده” روزنامه کوریره دلا سرا روز جمعه گزارش داد که پس از شش محموله کمک نظامی به اوکراین، در ذخایر نظامی ایتالیا ذخیره شده است. با برچیده شدن صنعت ایتالیا و تامین مجدد از ایالات متحده نامشخص، گزارش شده است که این کشور به اندازه کافی مهمات برای دو روز جنگ باقی مانده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع در وزارت دفاع اعلام کرد که ارتش ایتالیا در حال حاضر فاقد مهمات توپخانه سنگین و سبک است و آن را در اختیار دارد. “مشکل جدی.”

“در قفسه،” منبع گفت “چیز زیادی باقی نمانده است.” به گفته سایر افسران نظامی که در این گزارش به آنها اشاره شده است، اگر ایتالیا امروز مورد حمله قرار می گرفت، مهمات کافی برای مقاومت در اختیار داشت. “بین 48 تا 72 ساعت.”

به گفته اندیشکده آلمانی موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، ایتالیا چیزی بیش از 727 میلیون دلار به اوکراین کمک نظامی ارسال کرده است. در حالی که این رقم در مقایسه با 47 میلیارد دلار تعهد شده توسط ایالات متحده ناچیز است، رم همچنین به “تسهیلات صلح اروپایی” اتحادیه اروپا، یک برنامه مشترک خرید تسلیحات به ارزش تقریبا 4 میلیارد دلار، پرداخت کرده است.


تسلیحات ایتالیایی ارائه شده به اوکراین آماده نبرد نیست - FT

این روزنامه گزارش داد که ذخایر ایتالیا در ابتدا کم بود و با بسته شدن دو سوم کارخانه‌های تولید ایتالیا در دهه گذشته، سه سال طول می‌کشد تا صنعت داخلی سفارشات فعلی خود را برای مهمات توپخانه انجام دهد و شش سال برای ذخیره مجدد موشک‌ها طول بکشد. در این زمینه، منبع دفاعی گفت که رم برای درخواست مهمات به واشنگتن نزدیک شد، اما به آنها گفته شد که “در صف قرار بگیر” و اینکه صف طولانی بود

ایتالیا به دور از تنها کشور اروپایی است که از حمایت از کی یف خشک شده است. به گفته چندین ژنرال بازنشسته، پس از تحویل اوکراین به کل انبار هویتزرهای AS-90 و مقادیر بی‌شمار مهمات، بریتانیا مهمات کافی برای نگهداری از سه ساعت تا یک روز نبرد مدرن دارد.

گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی در ماه اکتبر اعلام کرد که کشورش سلاح دیگری برای دادن به اوکراین ندارد، در حالی که مقامات آلمانی از اواسط سال 2022 هشدار داده اند که ارتش از قبل نخ نما شده این کشور باقی مانده است. “خسته” با تلاش برلین برای تسلیح کیف. علیرغم افزایش هزینه های نظامی در سراسر اتحادیه اروپا، ذخایر این بلوک بالا بود “تقریبا خالی” در ماه دسامبر، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه، در آن زمان هشدار داد.

در همین حال، در ایالات متحده، رهبران نظامی تلاش کرده اند تا گلوله های توپخانه را از متحدان خارجی خود تهیه کنند و بسته های تسلیحاتی متوالی نتوانسته اند تعداد گلوله هایی را که اوکراین می گوید باید با تمام ظرفیت شلیک کند، شامل شود.

بیشتر بخوانید:
اوکراین در برابر بمب های هوشمند روسیه درمانده است – رسمی

اسناد افشا شده اخیر پنتاگون حاکی از آن است که کمبود مهمات ممکن است مانع از حمله بهاری اوکراین علیه نیروهای روسیه شود، در حالی که گزارشی از پولیتیکو در ماه گذشته ادعا کرد که دولت بایدن در پشت درهای بسته نگران شکست این عملیات است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: