رقیب اردوغان درباره خشونت های پس از انتخابات در ترکیه هشدار داد – RT World News

کمال قلیچداراوغلو گفته است که پیروزی او ممکن است به “تحریک ها” و “عناصر مسلح” در خیابان ها منجر شود.

کمال قلیچداراوغلو، رهبر اپوزیسیون ترکیه، با اشاره به تحریکات احتمالی و خشونت های خیابانی، از هواداران خود خواسته در صورت پیروزی در انتخابات هفته آینده، از برگزاری جشن های عمومی خودداری کنند. این سیاستمدار از هواداران خواست تا “در خانه بمانیم” در شب انتخابات منتظر بمانید تا نتایج نهایی یک روز پس از رای گیری به طور رسمی اعلام شود.

وقتی ما در شب انتخابات پیروز شدیم، هیچ کس نباید به خیابان بیاید. قلیچداراوغلو در مصاحبه ای که اواخر روز پنجشنبه پخش شد به شبکه تلویزیونی KRT ترکیه گفت. تظاهرات عمومی شادی ممکن است منجر شود “تحریک ها” او هشدار داد و افزود که حامیانش باید “محیطی ایجاد کنید که اجازه این کار را ندهد.”

نامزد نمایندگی حزب جمهوری خلق (CHP) نیز این را پیش بینی کرد “عناصر مسلح ممکن است به خیابان ها بروند” در پی انتخابات این مرد 74 ساله به پیروزی خود ابراز اطمینان کرد و گفت که بدون نیاز به دور دوم، رجب طیب اردوغان را شکست خواهد داد.

“در دور اول به پایان می رسد” وی گفت و افزود که الف “درخواست تغییر” از خیلی می آید “پایین” جامعه ترکیه نتایج کل 14 نظرسنجی منتشر شده توسط KRT نشان می دهد که دور دوم رای گیری محتمل است.


برنامه رقیب اردوغان برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

نظرسنجی‌های انجام‌شده در آوریل نشان داد که کیلیچداراوغلو با حمایت بیش از 47 درصد از پرسش‌شدگان پیشتاز بود، اما اردوغان با 44 درصد عقب‌تر نبود. این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نامزد اپوزیسیون احتمالاً با کسب 52 درصد آرا، اردوغان را در دور دوم شکست خواهد داد.

یک نظرسنجی جدیدتر که توسط شرکت ترکی Askoy Research انجام شد و در اول ماه مه منتشر شد، حواشی بیشتری را پیش‌بینی کرد و کیلیچداراوغلو را با 47 درصد به 42 درصد از اردوغان پیشی گرفت.

با این حال، همان نظرسنجی نشان داد که حزب عدالت و توسعه اردوغان همچنان کمی بیشتر از ائتلاف سیاسی کیلیچداراوغلو به رهبری CHP محبوبیت دارد.

قلیچداراوغلو در مبارزات انتخاباتی خود به شدت بر لفاظی های طرفدار غرب تکیه کرده است. در اواخر آوریل، او قول داد که مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را که از سال 2016 عملاً متوقف شده بود، احیا کند.

اردوغان، که برای سومین دوره ریاست جمهوری خود نامزد می شود، باید با تورم بالا و تضعیف ارز و همچنین عواقب اقتصادی ناشی از یک رشته زمین لرزه های عظیم که در اوایل امسال مناطق جنوب شرقی ترکیه را لرزاند و ده ها هزار نفر را کشت. سال

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: