شرکت متعلق به سوروس برای خرید Vice Media – WSJ – RT World News آماده است

قرارداد 400 میلیون دلاری گزارش شده، همه سهامداران عمده این فروشگاه به جز یکی از آنها را خریداری می کند

وال استریت ژورنال روز جمعه به نقل از افراد آشنا به این معامله گزارش داد که مدیریت سرمایه سوروس، مدیر اصلی سرمایه‌گذاری بنیادهای جامعه باز جورج سوروس، سفته‌باز ارز، آماده است تا از ورشکستگی رسانه خبری دست و پاگیر Vice Media نجات دهد.

در کنار صندوق سرمایه گذاری Fortress Investment Group، شرکت سوروس در حال مذاکره برای خرید Vice به مبلغ 400 میلیون دلار در معامله ای است که سهام سایر سرمایه گذاران، از جمله شرکت سهام خصوصی TPG Group و جانشین News Corp، جیمز مرداک را از بین می برد.

منابع خودی به WSJ گفتند که Fortress مدیریت فعلی Vice را حفظ خواهد کرد و در عین حال نقشی را برای یکی از بنیانگذاران Shane Smith که در حال حاضر رئیس اجرایی Vice Media است، پیدا می کند.

این منابع ادعا کردند که مجله پانک از خواب بیدار شد، عزیزم در حال برنامه ریزی برای فروش ورشکستگی در اوایل هفته آینده است، در حالی که سایر پیشنهادات خرید کاملاً بعید به نظر می رسد.


معاون رسانه برای ورشکستگی - NYT

این یک تغییر شدید نسبت به همین دو ماه پیش است، زمانی که Vice چندین پیشنهاد 400 میلیون دلاری از خریداران احتمالی، از جمله گروه‌های رسانه‌ای Group Black و GoDigital ارائه می‌کرد. با این حال، وام دهندگان Vice با این شرایط موافقت نکردند، که باعث می شد آنها هنوز مقداری بدهی داشته باشند.

سوروس و فورتس بخشی از کنسرسیومی بودند که در سال 2019 250 میلیون دلار در Vice سرمایه‌گذاری کردند، سرمایه‌ای که هدف آن تغییر ثروت شرکت بود، زیرا پس از ارزش‌گذاری 5.7 میلیارد دلاری در سال 2017 شروع به تزلزل کرد. تغییرات استراتژیک بعدی ظاهراً این کار را نکرد. با این حال، مشکلات خود را حل کند، و نیویورک تایمز گزارش می دهد که Vice اکنون ارزش دارد.کسری کوچک از آن

خبر تصاحب قریب الوقوع Vice تنها چند روز پس از آن منتشر می شود که این رسانه اعلام کرد که بازوی Vice World News خود را می بندد، که خبرنگاران را به نقاطی از جهان فرستاد که معمولاً توسط رسانه های غربی پوشش داده نمی شود. مدیرعامل و رئیس بخش اخبار و سرگرمی این شرکت هر دو اوایل امسال ترک کردند.

Vice در مشکلات مالی خود تنها نیست. BuzzFeed ماه گذشته تعطیلی بخش خبری خود را اعلام کرد، در حالی که Vox Media 7 درصد از کارکنان خود را در ژانویه اخراج کرد. حتی غول‌های فناوری که زمانی دلارهای تبلیغاتی رسانه‌های دیجیتال را می‌خوردند، در حال کاهش هستند و آلفابت، مایکروسافت، متا و آمازون ده‌ها هزار کارمند را در شش ماه گذشته کنار گذاشته‌اند.

در حالی که سوروس در محافل محافظه‌کار بدنام است به خاطر اعمال نفوذ سیاسی خود از طریق ریختن میلیون‌ها دلار به سازمان‌های غیردولتی و گروه‌های فعال، بنیادهای او به ندرت نقش فعالی در خود سازمان‌های خبری ایفا می‌کنند، در عوض روزنامه‌نگاران یا سردبیران با نفوذ را برای خدمت در هیئت‌مدیره یا کمیته‌های مشاوره و تامین مالی منصوب می‌کنند. سازمان های حقیقت سنجی و روزنامه نگاریتمامیت” غیر انتفاعی

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: