ایتالیا خواستار عذرخواهی واضح تر از فرانسه – RT World News

دولت رم در ماه آوریل وضعیت اضطراری شش ماهه اعلام کرد زیرا با بحران مهاجرت دست و پنجه نرم می کند

رم خواستار الف “روشن تر” توضیح پس از اینکه جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه هفته گذشته گفت که نخست وزیر ایتالیا جورجیا ملونی بوده است “دروغ گویی” در مورد ظرفیت دولت او برای مدیریت مهاجرت دسته جمعی.

“کلمات واضح تر مورد نیاز است” آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا روز یکشنبه به رادیو تلویزیون RAI گفت. “امیدوارم دولت فرانسه موضع خود را تغییر دهد و عذرخواهی کند که در تضاد با موضع اتخاذ شده توسط وزیر کشور باشد.” وی افزود که اگر چنین نظراتی بیاید، او خواهد بود “از پذیرفتن آنها خوشحالم.”

درگیری‌های سیاسی بین دو کشور اتحادیه اروپا به دلیل اظهارات دارونین در روز پنجشنبه آغاز شد که در آن او به رادیو RMC گفت که نخست‌وزیر راست‌گرای ایتالیا ثابت کرده است “نتوانست مشکلات مهاجرتی را که بر اساس آن انتخاب شده است حل کند.”

دارونین گفت که معتقد است ملونی بوده است “دروغ گویی” به رای دهندگان، زمانی که او برای انتخابات سال گذشته بر اساس برنامه ای که شامل تعهد کاهش شدید مهاجرت بود، کمپین کرد. ملونی – اولین نخست وزیر زن ایتالیا – در اکتبر گذشته پس از کسب اکثریت قاطع در هر دو مجلس این کشور توسط یک بلوک راستگرا به رهبری حزب برادران ایتالیا، این سمت را بر عهده گرفت.


وزیر خارجه ایتالیا سفر به فرانسه را به دلیل

تاجانی، یکی از اعضای حزب محافظه‌کار فورتزا ایتالیا، سفر دیپلماتیک برنامه‌ریزی‌شده خود به پاریس را در یک ژست اعتراضی در اعتراض به آنچه که او توصیف کرد، لغو کرد. “توهین” به ایتالیا.

اولیویه وران، سخنگوی دولت فرانسه روز جمعه تلاش کرد تا طوفان سیاسی را خاموش کند و به CNews گفت که اظهارات دارونین برای تحریک رم نبوده است. یک روز پیش از آن، پاریس نیز بیانیه‌ای صادر کرد که در آن بر تمایل خود برای همکاری نزدیک با دولت ایتالیا در مورد مسائل مختلف از جمله مهاجرت تاکید کرد.

در ماه نوامبر، درمانین هشدار داد “پیامدهای بسیار شدید” برای روابط دوجانبه فرانسه با دولت ملونی. اظهارات او پس از آن بیان شد که پاریس توافق نامه پذیرش 3500 پناهجو را که در آن زمان در ایتالیا بودند، به حالت تعلیق درآورد، زیرا رم اجازه نداد یک کشتی نجات مهاجران در خط ساحلی خود پیاده شود.

با این حال، ایتالیا معتقد است که سهم خود را از مهاجران پذیرفته است. در ماه آوریل، رم به دنبال افزایش مهاجرانی که از شمال آفریقا از دریای مدیترانه عبور می کنند، وضعیت فوق العاده شش ماهه اعلام کرد. نلو موسومچی، وزیر دریای و حفاظت مدنی ایتالیا، ماه گذشته تخمین زد که افزایش 300 درصدی در جریان مهاجرت به این کشور وجود داشته است. “اضطراری مطلق.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: