ایالات متحده یک بالون مرموز دیگر را ردیابی می کند – رسانه – اخبار RT World

منابع ناشناس گفتند، پنتاگون هنوز جسمی را که بر فراز هاوایی به پرواز درآورده تهدیدی نمی‌داند

ان‌بی‌سی نیوز روز دوشنبه به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان فاش نشد گزارش داد، ارتش آمریکا در حال ردیابی شی پرنده دیگری بر فراز اقیانوس آرام است. آنچه به عنوان الف توصیف شد “بالون مرموز” بر فراز هاوایی پرواز کرده بود و در حال حاضر به سمت مکزیک می رود.

مقامات ناشناس به NBC گفتند که این شی دقیقاً چه چیزی ممکن است باشد یا به چه کسی تعلق دارد، مشخص نیست. مسیر پرواز آن بر فراز جزایر، آن را بر هیچ کدام نبرد “حساس” مناطق نظامی

پنتاگون از آن زمان تاکنون این شی را ردیابی کرده است “اواخر هفته گذشته” و ارتش معتقد است که هیچ تهدیدی برای ترافیک هوایی یا امنیت ملی ایالات متحده ایجاد نمی کند. به گفته یکی از مقامات، به نظر نمی رسد که بالون مشکوک در حال مانور دادن یا ارسال هیچ سیگنالی باشد.

ایالات متحده همچنان در حال کار بر روی شناسایی شی و صاحب آن است. بر اساس گزارش ها، ارتش در حال حاضر معتقد نیست که منشاء آن چینی است.

تقریباً سه ماه پس از سرنگونی یک بالون دیگر توسط ارتش آمریکا در حریم هوایی ایالات متحده، خبر رسید “بالون جاسوسی چینی” در سواحل کارولینای جنوبی این شی ابتدا بر فراز شمال مونتانا مشاهده شد و نگرانی هایی را در مورد جاسوسی پکن از سیلوهای هسته ای ایالات متحده ایجاد کرد. دستور سرنگونی آن تنها پس از آن صادر شد که در سراسر قاره آمریکا پرواز کرد و به جایی که جت های نیروی هوایی می توانستند به آن برسند فرود آمد.




همچنین NBC بود که در اوایل ماه گذشته با استناد به سه مقام ناشناس، ادعاهای دیگری در مورد بالون گزارش کرد. به گفته این سه نفر، بالون از راه دور هدایت می شد تا چین بتواند بسازد “چند پاس” بر روی سایت‌های خاصی برای جمع‌آوری اطلاعات سیگنال‌ها، و پس از کشف شتاب گرفت تا سریع‌تر از حریم هوایی ایالات متحده خارج شود.

پکن این بالون را به عنوان یک کاوشگر هواشناسی توصیف کرد که از مسیر خارج شد، همه اتهامات مربوط به استفاده از آن برای جاسوسی را رد کرد و خواستار بازگرداندن هرگونه زباله ای شد که ایالات متحده پیدا کرده است. چین نیز آمریکا را متهم کرد “واکنش بیش از حد” به جسم پرنده

دیوانگی تمام شد “بالون های جاسوسی” باعث شد که ایالات متحده و کانادا چندین شیء هوایی دیگر را در ماه فوریه ساقط کنند. یکی از آنها یک بادکنک اسباب بازی متعلق به یک جامعه سرگرمی در میشیگان بود، یک وسیله 200 دلاری که برای گردش در سراسر جهان برای تفریح ​​فرستاده شد. موشک سایدوایندر که برای سرنگونی آن استفاده شد حداقل 470 هزار دلار هزینه داشت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: