ایالات متحده مراکز مهاجرت را در آمریکای لاتین باز می کند – اخبار RT World

تأسیسات پردازش تازه افتتاح شده در کلمبیا و گواتمالا به منظور کاهش درخواست های پناهندگی است.

ایالات متحده در حال راه اندازی دو جدید است مراکز پردازش مقامات روز پنجشنبه اعلام کردند که در کلمبیا و گواتمالا به عنوان بخشی از تلاش های این کشور برای مدیریت رکورد بالای تعداد مهاجرانی که وارد این کشور می شوند.

این مراکز که توسط سازمان‌های غیردولتی کمک‌رسان بین‌المللی اداره می‌شوند، افراد تازه وارد را قبل از رسیدن به مرز ایالات متحده از نظر واجد شرایط بودن برای پناهندگی بررسی می‌کنند و اگر واجد شرایط نیستند، آنها را به مسیرهای قانونی دیگر ارجاع می‌دهند. ممکن است به مهاجران اجازه ورود به ایالات متحده برای الحاق خانواده، یا تحت برنامه های کار یا آزادی مشروط داده شود. یک مقام ارشد دولت به خبرنگاران گفت، افرادی که پذیرفته نشده اند می توانند به کشورهای ثالث از جمله کانادا و اسپانیا هدایت شوند.

ما انتظار داریم که بتوانیم تعداد پناهندگانی را که از نیمکره غربی در اینجا می پذیریم از طریق مراکز پردازش منطقه ای به طرز چشمگیری افزایش دهیم. یک مقام آمریکایی گفت. ایالات متحده در حال حاضر با سایر کشورهای آمریکای لاتین برای باز کردن مراکز پردازش بیشتر کار می کند و گفته می شود که پذیرش خانواده های مهاجران را ساده می کند.


ایالات متحده شاهد جهش در عبور غیرقانونی مرزها است

این تغییر سیاست مصادف است با لغو عنوان 42، یک فرمان اضطراری دوران کووید-19 که از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به جا مانده بود که به برخی از مهاجران اجازه می داد در مرز دور شوند. زمانی که این اقدام در 11 مه منقضی شود، گمرک و حفاظت مرزی (CBP) انتظار دارد بین 10000 تا 13000 مهاجر هر روز از مرز عبور کنند. چنین رقمی نه تنها CBP بلکه وزارت امنیت داخلی و هر سازمان و سازمان غیردولتی را که وظیفه پردازش و پناه دادن به تازه واردان را بر عهده دارند، تحت تأثیر قرار می دهد.

مقامات توضیح دادند که مراکز پردازش تلاشی برای اجتناب از چنین سناریویی هستند و نباید با پذیرش مهاجرت غیرقانونی اشتباه گرفته شوند. دولت وعده داده است که مهاجرانی که بدون درخواست پناهندگی در کشوری که در راه از آن عبور کرده اند یا در یکی از قرار ملاقات های دشوار در برنامه گوشی های هوشمند CBP ثبت نام نکرده اند، به مرز جنوبی نزدیک می شوند.

“مهاجرانی که بدون مجوز از مرز ایالات متحده عبور می کنند و واجد شرایط حمایت نیستند، باید انتظار داشته باشند که به سرعت با حداقل پنج سال منع برای بازگشت بازگردانده شوند.” وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد. طرح جدید برای کمک به مهاجران در نظر گرفته شده است “به جای پرداخت هزینه کمک مشکوک از قاچاقچیان مهاجر و سازمان های جنایی، به طور ایمن و قانونی وارد ایالات متحده شوید.” یک مقام رسمی اضافه کرد

گذرگاه های غیرقانونی مرزی در سال گذشته به رکورد 2.76 میلیون نفر افزایش یافت و در ماه گذشته نزدیک به 25 درصد بیشتر از حد معمول مهاجران در تلاش برای عبور دستگیر شدند.