گالری استرالیایی نمایشگاه بومیان را به دلیل ادعاهای جعل برگزار می کند – RT World News

گالری ملی استرالیا تبلیغ یک نمایشگاه بزرگ از هنر بومی را متوقف کرد، زیرا مشخص شد که دستیاران استودیو ممکن است مسئول برخی از آثار به نمایش گذاشته شده باشند.

این نمایشگاه با عنوان “نگورا پولکا – کشور حماسی” قرار بود در ماه ژوئن افتتاح شود و 28 اثر از هنرمندان از سرزمین های دورافتاده Anangu Pitjantjatjara Yankunytjatjara (سرزمین APY)، واقع در اعماق حومه استرالیا را به نمایش گذاشت.

با این حال، استرالیا، یک روزنامه ملی، اوایل این ماه ادعا کرد که دستیاران غیر بومی در یک استودیوی هنری APY سطح نامعلومی از کنترل روی نقاشی ها را به دست گرفتند. این گالری روز چهارشنبه اعلام کرد که هیئتی را برای بررسی این ادعاها تشکیل داده است و تا زمانی که گزارشی منتشر نکند، تبلیغ نمایشگاه را متوقف خواهد کرد.

“هیئت تصمیم خواهد گرفت که آیا نقاشی ها می توانند به درستی توصیف شوند که تحت کنترل خلاقانه افرادی که به عنوان هنرمندان نامگذاری شده اند ساخته شده اند یا خیر.” گالری مستقر در کانبرا در بیانیه ای گفت. به گزارش گاردین، تعدادی دیگر از گالری های استرالیایی با آثار هنری از مجموعه APY در حال انجام تحقیقات خود در مورد صحت آنها هستند.


وندال ها هنر بومی ماقبل تاریخ را نابود می کنند

در بیانیه بیانیه مشخص نیست که آیا هنرمندان بومی از دستیاران سفیدپوست خود کمک گرفته اند یا این که دستیاران نقاشی ها را بدون اجازه هنرمندان هدایت کرده اند. به هر حال، گروه هنرمندان این اتهامات را چنین توصیف کردند “کاذب و به شدت توهین آمیز.”

ما به شدت این روایت کلی را تکذیب می کنیم [APY] هنر و هر هنرمندی به خطر افتاده است.» در بیانیه ای گفت. برعکس، ما معتقدیم که استودیوهای حرفه ای ما با هم ملاقات می کنند [the] بالاترین استانداردهای صداقت و حرفه ای بودن.»

گروه گفت که دستیاران استودیو کمک کردند “زیر نقاشی” فرآیندی که طی آن یک لایه اولیه رنگ قبل از شروع کار هنرمند به صورت نازک روی بوم اعمال می شود.

طبق قوانین استرالیا، هر کسی که تلاش می کند هنرها و صنایع دستی غیر بومی را به دیگران منتقل کند “بومی” – به عنوان مثال، بومرنگ های حکاکی شده یا دیجریدوهایی که به گردشگران فروخته می شوند – ممکن است با پیگرد قانونی مواجه شوند. در حال حاضر قوانینی برای حمایت از حق چاپ از این صنایع دستی بومی سنتی در دست اقدام است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: