ایالات متحده علیه روسیه بر سر معاهده هسته ای – RT World News

واشنگتن تصمیم گرفته است با اشاره به تعلیق قرارداد استارت جدید از سوی مسکو، به اشتراک گذاری داده های زرادخانه خود را متوقف کند.

ایالات متحده به تلافی تصمیم مسکو در اوایل سال جاری مبنی بر تعلیق مشارکت در توافق در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر مناقشه اوکراین، به اشتراک گذاری اطلاعات مورد نیاز طبق آخرین معاهده تسلیحات هسته ای باقی مانده واشنگتن با روسیه را متوقف خواهد کرد.

ایالات متحده اقدامات متقابل قانونی را در پاسخ به نقض مداوم پیمان استارت جدید توسط فدراسیون روسیه اتخاذ کرده است. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت. وی مدعی شد که تعلیق این معاهده توسط روسیه بوده است “از نظر قانونی نامعتبر” و اینکه مسکو به تعهدات خود تحت این توافق پایبند باقی ماند.

با این وجود، واشنگتن تعهدات خود تحت معاهده 2010 را کاهش خواهد داد که تعداد کلاهک ها و وسایل تحویل آنها را محدود می کرد. “وادار کردن” بلینکن گفت پایبندی روسیه. وی افزود که مسکو از قبل در مورد تصمیم واشنگتن مطلع شده بود و ایالات متحده آماده است در صورتی که روسیه به پایبندی خود بازگردد، اقدامات متقابل را معکوس کنید و این پیمان را به طور کامل اجرا کنید.

اقدامات رونمایی شده شامل امتناع از ارائه اعلان‌های مورد نیاز در مورد وضعیت و محل موشک‌ها و پرتابگرها و همچنین لغو امتیازات دیپلماتیک و روادید بازرسان نیو استارت روسیه است. بلینکن گفت، به همین ترتیب، ایالات متحده دیگر داده های تله متری پرتاب موشک های خود را ارائه نخواهد کرد.


خروج روسیه از معاهده تسلیحاتی اروپا

روسیه در ماه فوریه مشارکت خود در این معاهده را به تعلیق درآورد و ایالات متحده را به نقض این توافق و استناد به سیاست های ضد روسیه واشنگتن متهم کرد. آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، در آن زمان آمریکا را متهم کرد که به کی یف اجازه داده است تا حملات پهپادی به پایگاه های روسیه که میزبان بمب افکن های هسته ای این کشور هستند، انجام دهد.

سفارت روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که مسکو این معاهده را به حالت تعلیق درآورده است “تطابق کامل” با قوانین بین المللی

ما اقدامات متقابل اعلام شده توسط ایالات متحده را در نظر گرفته ایم. سفارت گفت. اضافه کرد که واشنگتن باید سیاست‌های خصمانه خود و قصد تحمیل «شکست استراتژیک» به روسیه را کنار بگذارد. برای اینکه شروع جدید به طور عادی کار کند.

در همان زمان، به گفته سفارت، مسکو “به رعایت محدودیت های مرکزی ادامه می دهد” در این معاهده گنجانده شده است که به آن اجازه می دهد “حفظ سطح کافی از پیش بینی پذیری و ثبات در حوزه هسته ای.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: