ایالات متحده در میان خشونت در پاکستان بر سر دستگیری عمران خان

به ارزش‌های دموکراتیک احترام بگذارید: ایالات متحده در میان خشونت در پاکستان بر سر دستگیری عمران خان

دستگیری عمران خان اعتراضات گسترده ای را در سراسر پاکستان برانگیخته است.

واشنگتن:

ایالات متحده روز سه شنبه پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، خواستار احترام به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون در پاکستان شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: “ما از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان مطلع هستیم. همانطور که قبلاً گفته ایم، ایالات متحده موضعی در قبال یک نامزد سیاسی یا حزب در مقابل دیگری ندارد.” کنفرانس خبری روزانه او

او در حال پاسخگویی به سوالات مربوط به دستگیری عمران خان در پاکستان بود. خان تحت یک فرآیند بیومتریک در دادگاه عالی اسلام آباد بود که تکاوران شبه نظامی پنجره شیشه ای را شکستند و او را در یک پرونده اختلاس دستگیر کردند.

او گفت: “ما خواستار احترام به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون در سراسر جهان هستیم. بنابراین من شما را برای اطلاعات بیشتر در این مورد به دولت پاکستان ارجاع می دهم.”

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای بریتانیایی خود، جیمز کلورلی، گفت که آنها خواهان رعایت قانون در این کشور جنوب آسیا هستند.

بلینکن در کنفرانس خبری مشترک با بریتانیایی خود به خبرنگاران گفت: “من گزارش هایی را دیده ام که شما به آنها اشاره کرده اید و ما فقط می خواهیم مطمئن شویم که هر اتفاقی در پاکستان رخ می دهد با حاکمیت قانون مطابق با قانون اساسی مطابقت دارد.” همتای وزیر امور خارجه هوشمندانه.

این دو دیپلمات در پاسخ به سوالی درباره گزارش های مربوط به بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، بودند.

هوشمندانه گفت که هنوز فرصتی نداشته است تا در جریان تحولات پاکستان قرار گیرد.

“بریتانیا روابط طولانی مدت و نزدیکی با پاکستان دارد. ما شرکای مشترک المنافع هستیم. ما می خواهیم شاهد دموکراسی مسالمت آمیز در آن کشور باشیم. ما می خواهیم شاهد رعایت حاکمیت قانون باشیم. من از حدس و گمان بیشتر بدون داشتن یک توافق ناخوشایند هستم. کلورلی گفت: توضیح مفصل در مورد آن.

دستگیری خان باعث تظاهرات گسترده در سراسر پاکستان توسط هواداران وی شده است که به مقر ارتش در راولپندی و اقامتگاه فرمانده سپاه در لاهور یورش بردند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)