ایالات متحده خواستار برگزاری نشست سازمان ملل در مورد تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره است

ایالات متحده خواستار برگزاری نشست سازمان ملل در مورد تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره است

ایالات متحده خواستار تشکیل جلسه سازمان ملل در روز جمعه برای بحث در مورد تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره شده است.

واشنگتن:

سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت که ایالات متحده خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه برای بحث در مورد تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره در این هفته شده است.

پرتاب روز چهارشنبه تلاشی از سوی کره شمالی برای فرستادن اولین ماهواره جاسوسی خود به فضا بود، اما با شکست این ماهواره و فرو رفتن محموله تقویت کننده و محموله در دریا به پایان رسید.

واشنگتن این پرتاب را محکوم کرد و گفت که این پرتاب از فناوری موشک بالستیک در نقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرده و خطر بی ثبات کردن وضعیت امنیتی در منطقه و فراتر از آن را به همراه دارد.

نیت ایوانز، سخنگوی هیأت ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفت که ایالات متحده خواستار برگزاری نشستی علنی در مورد پرتاب این هواپیما شده است، به این معنی که روند کار به صورت زنده پخش خواهد شد.

یک دیپلمات دیگر سازمان ملل گفت که این تماس مشترک با آلبانی، اکوادور، فرانسه، ژاپن، مالت و بریتانیا انجام شده است.

پس از پرتاب ناموفق، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، گفت که کشورش به زودی یک ماهواره جاسوسی نظامی را در مدار زمین قرار خواهد داد و متعهد شد که پیونگ یانگ توانایی های نظارتی نظامی خود را افزایش خواهد داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در سخنرانی در توکیو گفت: «برنامه های هسته ای و موشکی خطرناک و بی ثبات کننده کره شمالی صلح و ثبات در منطقه را تهدید می کند».

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت، هرگونه پرتاب از سوی پیونگ یانگ با استفاده از فناوری موشک بالستیک ناقض قطعنامه های شورای امنیت است.

کیم یو جونگ در بیانیه خود گفت که انتقادها از پرتاب “تناقض با خود” است زیرا ایالات متحده و سایر کشورها قبلا “هزاران ماهواره” را پرتاب کرده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)