ایالات متحده تقویت کننده کووید فایزر را برای افراد 16 و 17 ساله مجاز می کند

ایالات متحده تقویت کننده کووید فایزر را برای افراد 16 و 17 ساله مجاز می کند

FDA مجوز تقویت کننده کووید Pfizer-BioNTech را برای افراد 16 و 17 ساله گسترش داد.

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا:

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روز پنجشنبه مجوز تقویت کننده کووید Pfizer-BioNTech را برای افراد 16 و 17 ساله گسترش داد، در میان نگرانی فزاینده در مورد توانایی نوع Omicron برای غلبه بر ایمنی ناشی از دو تزریق.

تصمیم FDA یک روز پس از انتشار نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی توسط شرکت‌ها اتخاذ شد که نشان داد سه دوز در برابر Omicron مؤثر است، در حالی که احتمالاً دو دوز برای متوقف کردن عفونت کافی نبود – اگرچه ممکن است همچنان از بیماری شدید جلوگیری کند.

حتی قبل از ظهور Omicron، نگرانی هایی در مورد کاهش ایمنی در طول زمان وجود داشت، و ایالات متحده و بسیاری دیگر از کشورهای نیمکره شمالی امواج زمستانی را تجربه می کنند که توسط سویه غالب فعلی دلتا هدایت می شود.

انتظار می رود مجوز استفاده اضطراری گسترده (EUA)، که شش ماه پس از سری واکسیناسیون اولیه اعمال می شود، به سرعت توسط آژانس دوم، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بررسی و تصویب شود.

جانت وودکاک، رئیس موقت سازمان غذا و داروی آمریکا، گفت: «واکسیناسیون و دریافت یک تقویت کننده در صورت واجد شرایط بودن، همراه با سایر اقدامات پیشگیرانه مانند پوشاندن و پرهیز از حضور جمعیت زیاد و فضاهای با تهویه ضعیف، مؤثرترین روش ما برای مبارزه با کووید-19 است.

در بیانیه ای، FDA اعلام کرد که شواهدی که این تصمیم را تایید می کند، از داده های پاسخ ایمنی جمع آوری شده قبلی از افراد 18 ساله و بالاتر گرفته شده است، که آنها استنباط کردند که می تواند به افراد 16 و 17 ساله نیز تعمیم یابد.

موارد نادری از میوکاردیت (التهاب عضله قلب) و پریکاردیت (التهاب پوشش خارجی قلب) با استفاده از واکسن‌های mRNA در مردان جوان‌تر مرتبط است.

هر دو شات فایزر و مدرنا از فناوری mRNA استفاده می‌کنند و Moderna دوز بالاتری دارد.

اما FDA گفت انباشت داده های دنیای واقعی، همراه با افزایش تعداد موارد کووید، به این معنی است که مزایای یک تقویت کننده در این گروه سنی بر خطرات آن بیشتر است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)