مردی که به اشتباه در قتل خاشقجی دستگیر شده است، بازداشت «شبیه باغ وحش» را توصیف می کند – اخبار RT World

یک تبعه سعودی که به اشتباه به خاطر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار دستگیر و بعدا آزاد شد، دوران بازداشت خود در فرانسه را با حیوانی بودن «در باغ وحش» مقایسه کرده است.

خالد العتیبی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان گفت که پس از دستگیری در فرانسه در روز سه‌شنبه، در اتاقی با دیوارهای شیشه‌ای با تهویه بد نگهداری شد و توسط نیروهای انتظامی تحت نظر بود.

آنها مرا نگاه می کردند، انگار در باغ وحش هستماو مدعی شد.

العتیبی که دستگیری وی در فرودگاه شارل دوگل پاریس یک مورد تاسف بار با هویت اشتباه بود، افزود که محل بازداشت به این صورت بوده است.ناراحت” که نمی توانست بخوابد. او گفت آبی که در اختیار او قرار می‌گیرد «غیرقابل شرب» بوده و سرو می‌شوددر یک لیوان کثیفو استفاده از تلفن همراه ممنوع شد.


رسانه ها - قاتل خاشقجی دستگیر شده دروغین در فرانسه آزاد شد

او روز چهارشنبه پس از مشخص شدن هویت واقعی اش آزاد شد و از آن زمان به کشورش در عربستان سعودی بازگشته است. العتیبی خاطرنشان کرد که سفارت عربستان از او حمایت کرده و حتی یک «وکیل بزرگ فرانسوی” برای رسیدگی به پرونده او.

جمال خاشقجی، مخالف سعودی و ستون نویس واشنگتن پست، در سال 2018 در کنسولگری پادشاهی در استانبول ترکیه به طرز وحشیانه ای به قتل رسید. گمان می رود که این ترور به دستور ولیعهد، محمد بن سلمان، صادر شده است. پادشاهی هرگونه دست داشتن در این قتل را رد کرده است، که ریاض گفته است توسط گروهی از عوامل سرکش انجام شده است و طبق اظهارات این کشور مجازات شده اند.