کاریکاتور ضد استقلال متهم به “نژادپرستی عمیق” – RT World News

یک کاریکاتور ضد استقلال که در قلمرو کالدونیای جدید فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی نمایش داده شده است در پرونده ای که در شورای دولتی فرانسه تسلیم شده است به “نژادپرستی عمیق” و گسترش “مسخره نسبت به ساکنان جزایر اقیانوس آرام” متهم شده است.

ارسال قانونی توسط ائتلاف طرفدار استقلال کاناک و جبهه آزادیبخش ملی سوسیالیست (FLNKS) راه اندازی شد. هدف این گروه با ارائه آن به بالاترین نهاد قضایی فرانسه، جلوگیری از پخش کاریکاتورهای ضد استقلالی است که توسط Les Voix Du Non، مجموعه ای از احزاب ضد استقلال در قلمرو فرانسه در جنوب اقیانوس آرام در کالدونیای جدید اجرا می شود.

این کلیپ ها متهم شده اند نژادپرستی عمیق و تمسخر نسبت به ساکنان جزایر اقیانوس آرام، به ویژه [indigenous] مردم کانک، با شکایت حقوقی مبنی بر اینکه کاریکاتورها غیر سفیدپوستان را به شکلی تحقیرآمیز و تحقیرآمیز به تصویر می‌کشند.

کاریکاتورها آینده مسائلی را در کالدونیای جدید بالقوه مستقل، مانند گذرنامه ها و سیاست های بهداشتی پوشش می دهند. مخالفان آنها ادعا می کنند که ساکنان بومی را به گونه ای معرفی می کنند که زبان فرانسه را نمی دانند و لهجه هایی که آنها را به تصویر می کشد. “اولیه” و بخشی از یک “حالت کشت نشده.”

FLNKS و یک نماینده انفرادی از جامعه پلینزی، Lueisi Waupanga، به دنبال آن هستند که دادگاه را مجبور به جلوگیری از پخش پس از امتناع شورای عالی سمعی و بصری منطقه (CSA) از انجام این کار کنند.

ادامه مطلب


کالدونیای جدید به باقی ماندن مستعمره فرانسه رأی می دهد، آچار را در BLM پرتاب می کند و روایت چپ را در مورد «شرارت» امپراتوری بیدار می کند.

«آیا ما را بعد از 30 سال اینگونه می بینید؟ پرورش دهندگان معمولی یام و مانیوک، ناتوان از فکر کردن به خود، به طور کلی ناتوان؟ Waupanga در پرونده دادگاه گفت.

پیش از این، Les Voix Du Non اتهامات نژادپرستی یا تبعیض را رد کرد و ادعا کرد که “هیچ جامعه خاصی هدف قرار نگرفت” و کارتون ها برای “مسائل پیچیده را با استفاده از زبان محاوره ای از همه جوامع ساده کنید.”

مردم کالدونیای جدید قرار است در 12 دسامبر به پای صندوق‌های رای بروند، تا سومین و آخرین رای‌گیری بر اساس توافق نومئا برگزار شود که در آن فرانسه وعده داد که اختیارات بیشتری به ساکنان این کشور بدهد. در نظرسنجی های 2018 و 2020 به ترتیب 56.7 درصد و 53.3 درصد استقلال را رد کردند.

کالدونیای جدید در حدود 1200 کیلومتری شرق استرالیا واقع شده است. فرانسه در سال 1853 آن را به تصرف خود درآورد و به عنوان مستعمره مجازات خدمت کرد، بعداً نیکل در آنجا استخراج شد. در سال 1946 به یک قلمرو ماوراء بحری تبدیل شد.