ایالات متحده برای حمله هسته ای عذرخواهی نخواهد کرد – کاخ سفید – اخبار RT World

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی وی روز چهارشنبه گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قصد ندارد در هنگام بازدید از پارک یادبود صلح هیروشیما اظهارنظر رسمی کند.

بایدن با سایر رهبران گروه 7 در یک تاج گل و چند رویداد دیگر شرکت خواهد کرد، اما این از دیدگاه او نیست، یک لحظه دوجانبه است. سالیوان به خبرنگاران در عرشه ایر فورس وان در مسیر ژاپن برای اجلاس آتی گفت.

او توضیح داد که بایدن در آن شرکت خواهد کرد “به عنوان یکی از رهبران G7 که برای ادای احترام می آید” هم به تاریخ و هم به زادگاه نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا.

به عنوان بخشی از این اجلاس که از روز جمعه آغاز می شود، کیشیدا برنامه ریزی کرده است که با رهبران ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا از بنای یادبود هیروشیما بازدید کند. آنها قرار است تاج گل بگذارند و در مراسم درختکاری در این بنای یادبود، که در اطراف تنها ساختمانی که پس از بمباران اتمی سال 1945 باقی مانده بود، شرکت کنند.

ایالات متحده در اوت 1945 دو بمب اتمی بر روی ژاپن پرتاب کرد. هیروشیما در 6 اوت و ناکازاکی سه روز بعد مورد حمله قرار گرفتند. رئیس جمهور هری ترومن مدعی شد که این اقدام جان میلیون ها نفر را نجات داد – عمدتاً سربازان آمریکایی که در حمله به جزایر اصلی ژاپن جان خود را از دست می دادند، اما همچنین سربازان ژاپنی و غیرنظامیان. منتقدان استدلال کرده‌اند که بمب‌گذاری‌ها کاملاً غیرضروری بوده‌اند، زیرا توکیو قصد تسلیم شدن را داشت.


رهبران پیشین جهان از جی 7 درخواست هسته ای می کنند

در سال 2016، باراک اوباما اولین رئیس جمهور فعلی ایالات متحده بود که از هیروشیما بازدید کرد. او بابت بمب گذاری عذرخواهی نکرد. تا به امروز، ایالات متحده تنها کشوری است که از سلاح های هسته ای در جنگ استفاده کرده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره نیات بایدن به خبرنگاران گفت که رئیس جمهور هزینه خواهد کرد. با احترام به جان بیگناهانی که در بمب اتمی که در هیروشیما انداخته شد کشته شدند. اما این سفر G7 است “در مورد آینده.”

بایدن در نظر داشت که نشست جی 7 را با سفر به پاپوآ گینه نو دنبال کند، سفری که به عنوان اولین سفر تاریخی رئیس جمهور مستقر ایالات متحده به جزیره ای در اقیانوس آرام معرفی شد. همراه با دیدار او با دیگر رهبران “چهار” – استرالیا، ژاپن و هند – در سیدنی، به دلیل بن بست مداوم با کنگره در مورد بدهی ملی ایالات متحده لغو شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: