ایالات متحده باید اعتبار خود را در ترکیه ترمیم کند – نماینده حزب حاکم – اخبار RT World

آکیف چاگاتای کیلیچ به RT گفت: آنکارا به سمت شرق نمی چرخد، اما اختلافات عمده ای با غرب دارد.

آکیف چاگاتای کیلیچ، نماینده پارلمان و رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان ترکیه روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با RT گفت، ترکیه ناتو را ترک نخواهد کرد، اما اگر این کار به نفع مردم ترکیه باشد، روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با دیگر قدرت های جهانی و منطقه تقویت خواهد کرد.

ترکیه از سال 1952 عضو بلوک ناتو به رهبری ایالات متحده بوده است. با این حال، نظرسنجی‌های مکرر از سال 2016 نشان می‌دهد که 90 درصد از مردم ترکیه آمریکا را دشمن بالقوه می‌دانند، در حالی که حدود سه‌چهارم طرفدار حفظ روابط خوب با ترکیه هستند. روسیه.

ایالات متحده از نظر ما مواردی را دارد و هنوز هم انجام می دهد که به موقعیت ژئوپلیتیک ترکیه و همچنین امنیت ما ضربه می زند. کیلیچ توضیح داد و از حمایت واشنگتن از شبه نظامیان کرد در سوریه به عنوان یک نمونه نام برد. آنکارا این گروه ها – PKK، YPG و PYD – را سازمان های تروریستی می داند.


دخالت آمریکا در انتخابات ترکیه - آنکارا

مردم ترکیه نیز مشکوک هستند “مشارکت ایالات متحده” که در “کودتاهای نظامی که در گذشته داشتیم” کیلیچ ادامه داد: تلاش پیروان فتح الله گولن، روحانی مستقر در آمریکا و تعدادی از جناح های نظامی در سال 2016 برای سرنگونی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، انجام شد. گولن و دولت آمریکا هر دو نقش خود را در کودتا انکار کرده اند، اما مقامات ترکیه – از جمله وزیر کشور سلیمان سویلو – همچنان واشنگتن را مقصر می دانند.

این واقعیت که پس از چند سال متوجه شدیم که ایالات متحده در سایر کشورها مداخله کرده است، به این ایده ها کمک نمی کند. کیلیچ عنوان کرد. این وظیفه ایالات متحده است که روی برداشت مردم از ایالات متحده کار کند.»

با وجود این اختلافات، کیلیچ گفت که ترکیه ناتو را به عنوان یک کشور می بیند “اتحاد مهم” که طول می کشد “خیلی جدی.”

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز یکشنبه برگزار می شود. در سرتاسر رسانه‌های غربی، نبرد بین اردوغان و رقیب اصلی کمال قلیچداراوغلو به عنوان رویارویی بین یک مقام فعلی که غرب را به نفع روابط قوی‌تر با روسیه و چین رها می‌کند و رقیبی که کشور را اصلاح می‌کند به تصویر کشیده می‌شود. بروکسل و واشنگتن


در انتخابات ترکیه کیست

قلیچداراوغلو در مورد تمایل خود برای محدود کردن قدرت اجرایی خود و اجرای اصلاحات اجباری اتحادیه اروپا آشکار است، در حالی که روابط ترکیه با روسیه تحت نظارت اردوغان تقویت شده است. با این حال، کیلیچ اصرار دارد که کشورش در حال تغییر عمده به سمت شرق نیست.

“نظام جهانی در حال تغییر است” او گفت. بخش‌های خاصی وجود دارد که باید در آن‌ها به تنهایی عمل کنید، در آن‌ها باید با متحدان عمل کنید، و در آن‌ها باید با کشورهای مختلف، کشورهای همسایه اقدام کنید.»

“ما جابه جا نمی شویم” او ادامه داد. اولین مسئولیتی که ما داریم در قبال مردم و کشورمان است. ما سعی می کنیم از منافع خود محافظت کنیم.»

کیلیچ تصریح کرد: نزدیکی جغرافیایی ترکیه به اوکراین، روسیه، سوریه و ایران به این معنی است که باید به دنبال روابط پایدار با دشمنان آمریکا باشد. ما نمی توانیم طوری رفتار کنیم که انگار یک اقیانوس دورتر هستیم. این واقعیت است.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: