گزارش می‌گوید کرم حلقوی مقاوم به دارو در ایالات متحده شناسایی شد

گزارش می‌گوید کرم حلقوی مقاوم به دارو در ایالات متحده شناسایی شد

موارد کرم حلقوی برای اولین بار در جنوب آسیا گزارش شد (تصویر نمایندگی: Freepik)

بر اساس گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یک گونه مقاوم به دارو از کرم حلقوی در شهر نیویورک شناسایی شده است.

کچلی یک عفونت شایع، بسیار مسری و سطحی پوست، مو یا ناخن است که توسط کپک های درماتوفیت ایجاد می شود. CDC. این می تواند باعث خارش و بثورات قرمز در بسیاری از نواحی بدن شود. یک سویه خاص مقاوم به درمان از جنوب آسیا پدید آمده است.

دو زن در سال‌های 2021 و 2022 علائمی را تجربه کردند. این زنان به درمان‌های معمول پاسخ ندادند، که نشان‌دهنده ورود گونه‌ای از قارچ مقاوم به دارو بود که قبلاً در ایالات متحده ثبت نشده است. امروز گزارش شده است.

طبق گزارش CDC، اولین زن در تابستان 2021 دچار فوران خارشی گسترده شد. او اولین ارزیابی پوستی را در دسامبر 2021 انجام داد، در آن زمان در سه ماهه سوم بارداری خود بود. او هیچ شرایط پزشکی زمینه‌ای دیگری نداشت، هیچ تماس شناخته شده‌ای با فرد مبتلا به راش مشابه، و سابقه سفر بین‌المللی اخیر نداشت. متخصصان پوست به پلاک های بزرگ، حلقوی، پوسته پوسته و خارش دار روی گردن، شکم، ناحیه شرمگاهی و باسن اشاره کردند. او تشخیص کچلی را دریافت کرد و در ژانویه 2022 پس از تولد نوزادش، درمان با تربینافین خوراکی را آغاز کرد. از آنجایی که فوران های او پس از 2 هفته درمان بهبود نیافت، تربینافین قطع شد و او درمان با ایتراکونازول را آغاز کرد. بثورات پس از تکمیل یک دوره 4 هفته ای ایتراکونازول به طور کامل برطرف شد. با این حال، او برای عود احتمالی عفونت و نیاز به از سرگیری ایتراکونازول تحت نظر است.

بیمار دیگر، زنی 47 ساله، در تابستان 2022 هنگامی که در بنگلادش بود، فوران خارش دار و گسترده ای داشت. در آنجا، او تحت درمان با کرم‌های ترکیبی ضد قارچ و استروئیدی موضعی قرار گرفت و اشاره کرد که چندین عضو خانواده فوران‌های مشابهی را تجربه می‌کنند. پس از بازگشت به ایالات متحده، او سه بار در طول پاییز 2022 به بخش اورژانس مراجعه کرد. برای او پماد هیدروکورتیزون 2.5٪ و دیفن هیدرامین، کرم کلوتریمازول و کرم تربینافین (ویزیت 3) بدون بهبودی تجویز شده است. در دسامبر 2022، او توسط متخصصان پوست مورد ارزیابی قرار گرفت که پلاک‌های گسترده، گسسته، پوسته‌دار، حلقوی و خارش‌دار را که بر روی ران‌ها و باسن تأثیر می‌گذارند، مشاهده کردند. او یک دوره 4 هفته ای تربینافین خوراکی دریافت کرد، اما علائم او بهبود نیافت. او سپس یک دوره 4 هفته ای گریزئوفولوین را دریافت کرد که منجر به بهبودی تقریباً 80 درصدی شد. با توجه به تایید اخیر مشکوک به عفونت T. indotineae، درمان با ایتراکونازول در حال بررسی است. پسر و شوهر او که در یک خانه زندگی می کنند و فوران های مشابهی را گزارش کرده اند، در حال حاضر تحت ارزیابی هستند.

موارد ابتلا به کرم حلقوی اولین بار در جنوب آسیا گزارش شد، اما از آن زمان در کشورهای اروپایی یافت شد.

CDC از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد که به بیماران در مورد نحوه جلوگیری از گسترش کرم حلقوی آموزش دهند. گزارش شده است که آژانس همچنین بر اهمیت عدم استفاده از لباس مشترک با فردی که دچار جوش است، تاکید کرد نیویورک پست.