ایالات متحده از حمله اوکراین در داخل روسیه “ناامیدی” نشان می دهد – پولیتیکو – اخبار RT World

جان کربی گفت که کاخ سفید با کی یف در مورد استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط ایالات متحده “بسیار شفاف” بوده است.

واشنگتن بار دیگر مدارک بصری تجهیزات ارائه شده توسط ایالات متحده را که در حمله این هفته شبه نظامیان اوکراینی در منطقه بلگورود روسیه مورد استفاده قرار گرفته است را رد کرده است. “گزارش ها” که نیاز به بررسی بیشتر دارند. با این حال، دولت پرزیدنت جو بایدن، ظاهراً نگرانی خود را در مورد اینکه ممکن است کی یف به قول ادعایی خود مبنی بر عدم استفاده از تسلیحات آمریکایی در خارج از قلمرو خود زیر پا گذاشته باشد، اذعان کرده است.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید برخی را نشان داد “نا امیدی” رسانه آمریکایی پولیتیکو گزارش داد که در جریان یک نشست مطبوعاتی در روز چهارشنبه در مورد این حمله. وی خاطرنشان کرد که دولت است “نگاه انداختن به” گزارش می دهد که تجهیزات ارائه شده توسط ایالات متحده “می توانست درگیر باشد” در یک حمله مرگبار در منطقه بلگورود گریوورون.

ما کاملاً واضح گفته‌ایم که از استفاده از تجهیزات ساخت ایالات متحده برای حملات در داخل روسیه پشتیبانی نمی‌کنیم…» کربی به خبرنگاران گفت. ما این موضوع را با اوکراینی‌ها روشن کرده‌ایم. من وارد بحث‌های خصوصی نمی‌شوم که با آن‌ها داریم، اما فکر می‌کنم در مورد نگرانی‌هایمان در این زمینه چیزی ثابت نبوده‌ایم.»

اظهارات کربی یک روز پس از آن بیان شد که مقامات وزارت خارجه ایالات متحده و پنتاگون تلاش کردند عکس‌ها و فیلم‌های ویدئویی را که به وضوح نشان می‌دهد شبه‌نظامیان از تجهیزات آمریکایی از جمله خودروهای زرهی هاموی و MaxxPro MRAP استفاده می‌کردند، شک کنند. متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این شواهد را خواند “تصاویر مبهم” و به خبرنگاران گفت که دولت ایالات متحده است “به صحت آنها مشکوک است.”


تلاش ایالات متحده برای توضیح تصاویر سخت افزار تخریب شده خود در داخل روسیه

تصاویر با کیفیت بالا، از جمله تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه، چندین خودرو آسیب دیده و رها شده آمریکایی را نشان می دهد. ارتش گفت که ده ها خرابکار در یک عملیات ضد تروریستی کشته شدند، در حالی که برخی از آنها به خاک اوکراین عقب رانده شدند.

کی یف با ادعای اینکه این حمله توسط واحدهای نئونازی به اصطلاح «لژیون آزادی روسیه» و «سپاه داوطلب روسیه (RDK)» انجام شده است، تلاش کرده است تا این حمله را رد کند. کرملین پاسخ داد که این یک تمایز بدون تفاوت است، زیرا شبه نظامیان در ارتش اوکراین با استفاده از تجهیزات ارائه شده توسط غرب می جنگند. پنتاگون همچنین گفت که ایالات متحده هیچ گونه انتقال تجهیزات به سازمان های شبه نظامی خارج از نیروهای مسلح اوکراین را تایید نکرده است.

بایدن تلاش کرده است تا کمپین تحریم های بین المللی علیه روسیه را رهبری کند و میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین بدون ایجاد جنگ مستقیم با روسیه ارائه کند. مقامات ایالات متحده به طور علنی همیشه ادعا می کردند که قوانین اساسی منع استفاده از تجهیزات ساخت ایالات متحده در خارج از خاک اوکراین بخشی از این تلاش است و به دنبال فاصله گرفتن واشنگتن از هرگونه تهاجم به خاک روسیه است.


کاخ سفید درباره تفکر پشت تحویل تسلیحات اوکراین توضیح می دهد

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز شنبه گفت، واشنگتن است «به‌گونه‌ای پیش می‌رویم که از جنگ جهانی سوم جلوگیری می‌کند – این قانون دست نخورده باقی مانده است».

با این حال، مقامات روسی ایالات متحده را طرف مستقیم درگیری اوکراین می دانند زیرا تسلیحات پیشرفته ای را در اختیار کی یف قرار می دهد. در اوایل ماه جاری، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، واشنگتن را به تسهیل حملات تروریستی کی یف در روسیه، از جمله حمله هواپیمای بدون سرنشین مسکو که ادعا می شود تلاش نافرجام اوکراین برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، متهم کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: