اخراج های «بازده» متا بر بهره وری کارمندان تأثیر می گذارد

اخراج های «بازده» متا بر بهره وری کارکنان تأثیر می گذارد

متا که مالک فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ است، اعلام کرد که اخراج کارکنان برای بهبود کارایی ضروری است

کارمندان شرکت متا پلتفرمز روز چهارشنبه خبری از دور نهایی کاهش مشاغل اعلام شده دریافت کردند که بر هزاران کارگر در بخش های تجاری شرکت تأثیر گذاشت. اکنون، کارکنان باقی مانده امیدوارند که برزخ ناخوشایند در شرکت پایان یابد.

این اخراج بخش عمده ای از تغییر ساختار مدیر اجرایی مارک زاکربرگ را تکمیل می کند که در ماه مارس برای حذف 10000 موقعیت اعلام شده بود. کاهش های اولیه بر بخش استخدام و منابع انسانی شرکت تأثیر گذاشت و در اواخر آوریل، مشاغل در گروه های فناوری متا کاهش یافت. زاکربرگ گفته است که کاهش بیشتر فقط در «تعداد کمی از موارد» برای بقیه سال اتفاق می‌افتد و به این افراد احساس آرامش می‌دهد.

این شرکت که مالک فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است، پس از استخدام بیش از حد در طول همه‌گیری، اعلام کرد که اخراج کارکنان برای بهبود کارایی ضروری است. متا قول توسعه محصول و تصمیم‌گیری سریع‌تر را داد که باعث شد تا امسال سهامش بیش از 100 درصد افزایش یابد. اما کارمندان گفتند که برخی از کارها و برنامه ریزی های مهم متوقف شده است. قابل ذکر است که متا هنوز در حال تصمیم گیری در مورد نقشه راه محصول خود برای بقیه سال است، در حالی که منابع را پس از کاهش در گروه فناوری مرتب می کند.

طبق گفته کارمندان فعلی و اخیراً رها شده، که خواستند نامشان فاش نشود، در طول بلاتکلیفی، کارمندان مطمئن نبودند که با چه کسی همکاری کنند، چگونه مسئولیت‌ها را در تیم‌های خود جابجا کنند یا چه کسی بعداً از بین خواهد رفت. به گفته دیگران، زاکربرگ هفته‌ها پیش اعلام کرد که کدام واحدهای تجاری تحت تأثیر قرار می‌گیرند و کارگران را مضطرب و بی انگیزه می‌کند، وظایفی را برای خود تعیین می‌کند یا تا زمانی که دستورالعمل واضح‌تری وجود نداشته باشد، از کار اجتناب می‌کنند.

به گفته یکی از این افراد، کارمندان اخراج شده به صورت جداگانه در ساعت 5 صبح در سانفرانسیسکو از طریق ایمیل مطلع شدند و زاکربرگ قصد دارد امروز صبح با افرادی که اکنون بیکار هستند، صحبت کند. در برخی کشورها، بخش بزرگی از نیروی کار محلی تحت تأثیر قرار گرفته است. در ایرلند، متا روز چهارشنبه گفت که انتظار دارد حدود 490 نقش را در چندین تیم از جمله مالی، فروش، بازاریابی و مهندسی حذف کند. این شرکت همچنین قبلاً کل حضور اینستاگرام خود را در لندن قطع کرد.

سخنگوی متا از اظهار نظر خودداری کرد.

سه دور کاهش در سال جاری به دنبال کاهش 13 درصدی نیروی کار متا در ماه نوامبر – اولین اخراج عمده ای است که تا به حال انجام داده است. این شرکت به طور همزمان در حال توقف استخدام برای اکثر نقش‌ها است و فرآیندی را طی می‌کند که از مدیران میانی درخواست می‌کند تا مشارکت‌کنندگان فردی شوند یا در برخی موارد خطر از دست دادن شغل خود را دارند.

مدیران عامل عجله استخدام در طول همه گیری همه گیر هستند، زمانی که مردم در خانه گیر کرده بودند و زمان بیشتری را به صورت آنلاین در پلتفرم های رسانه اجتماعی متا سپری می کردند و دلارهای تبلیغاتی افزایش یافت. سپس در سال گذشته رشد درآمد سالانه برای اولین بار کاهش یافت زیرا اقتصاد کمتر قطعی به نظر می‌رسید و تغییرات شرکت اپل باعث شد تبلیغات دیجیتال مؤثرتر نباشند و بازاریابان را وادار کرد که هزینه‌های خود را کاهش دهند. در مواجهه با کاهش فروش، متا با بررسی های شدیدی در مورد میلیاردها دلاری که روی پلتفرم واقعیت مجازی به نام متاورس خرج می کند، مواجه شد، یک خط تجاری که ممکن است یک دهه طول بکشد تا درآمد کسب کند، و سرمایه گذاران سهام را 64 درصد کاهش دادند. بدترین سال ثبت شده

در ماه فوریه، زاکربرگ اعلام کرد که سال 2023 “سال بهره وری” خواهد بود، که باعث شد سهام در یک روز 23 درصد افزایش یابد و اقدامات کاهش هزینه را تأیید کند. حتی زمانی که این شرکت در حال اخراج کارمندان خود است، به سرمایه گذاری میلیاردها دلاری برای بهبود زیرساخت های فناوری هوش مصنوعی و دیدگاه زاکربرگ از متاورس ادامه می دهد.