ایالات متحده ائتلافی را برای مهار “سوءاستفاده از حقوق بشر” با استفاده از فناوری رونمایی می کند

ایالات متحده ائتلافی را برای مهار

کاخ سفید هفته آینده از گروهی از کشورها رونمایی خواهد کرد. (فایل)

واشنگتن:

مقامات ارشد دولت روز پنجشنبه گفتند، کاخ سفید هفته آینده از گروهی از کشورهایی که متعهد شده اند برای محدود کردن صادرات فناوری که می تواند توسط بازیگران بد و دولت های سرکوبگر برای نقض حقوق بشر استفاده شود، همکاری کنند، معرفی خواهد کرد.

این اطلاعیه که به عنوان بخشی از اجلاس سران برای دموکراسی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام خواهد شد، با هدف رسیدگی به “استفاده نادرست از برخی فناوری های دارای کاربرد دوگانه که می تواند منجر به نقض حقوق بشر شود” و اطمینان از اینکه “فناوری های حیاتی و نوظهور برای آنها کار می کنند و نه کار می کنند” است. این مقامات در یک تماس کوتاه به خبرنگاران گفتند.

این مقامات از ذکر نام کشورهایی که به این گروه می‌پیوندند یا فن‌آوری‌ها یا کاربرانی که توسط آن می‌پیوندند خودداری کردند، اما گفتند که اعضا یک «آیین نامه رفتاری غیرالزام‌آور مکتوب یا بیانیه اصولی را که برای هدایت اعمال معیارهای حقوق بشر در صادرات است، ایجاد و تصویب خواهند کرد. سیاست صدور مجوز.”

مقامات چین را به عنوان نمونه ای از کشوری معرفی کردند که از فناوری برای کنترل جمعیت خود سوء استفاده کرده است.

در اوایل سال جاری، دولت بایدن شرکت‌های چینی را به دلیل امکان نقض حقوق بشر علیه مسلمانان اویگر به فهرست سیاه تجاری اضافه کرد و پس از کودتا، نهادهای برمه‌ای را نیز به آن اضافه کرد. در ماه اکتبر، قانونی را برای کنترل صادرات اقلام مورد استفاده برای فعالیت های مخرب سایبری منتشر کرد.

دولت بیش از 100 نفر از رهبران دولت را به رویداد دموکراسی مجازی در 9 و 10 دسامبر دعوت کرد که اولین رویداد در نوع خود است، که هدف آن کمک به توقف عقب‌نشینی دموکراتیک و فرسایش حقوق و آزادی‌ها در سراسر جهان است. این لیست شامل چین یا روسیه نمی شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)