فرانسه ایده بریتانیا برای رفع بحران مهاجران کانال – RT World News را کنار گذاشت

پاریس ایده گشت‌زنی مشترک بریتانیا و فرانسه در کانال کانال مانش برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را رد کرده است و ژان کاستکس، نخست‌وزیر این کشور اظهار داشت که دور نگه داشتن ارتش بریتانیا از مرزهایش یک موضوع «حاکمیت» است.

این رد رسمی در نامه ای توسط کاستکس به همتای بریتانیایی خود بوریس جانسون ارسال شد. بخش‌هایی از این نامه اواخر روز پنج‌شنبه توسط رسانه‌ها منتشر شد که انتظار می‌رود متن کامل آن به‌زودی رسما منتشر شود.

ادامه مطلب


فرانسه از «گروگان» شدن در برابر سیاست بریتانیا امتناع می ورزد

ما نمی توانیم بپذیریم که پلیس یا سربازان انگلیسی در سواحل ما گشت زنی کنند. این مسئله حاکمیت است و من حساسیت دولت شما را نسبت به احترام به حاکمیت دیگران می دانم. کاستکس نوشت.

در همان زمان، نخست وزیر بر آمادگی پاریس برای پیگیری مجدد تاکید کرد “همکاری عملیاتی” با لندن، با این حال به نظر نمی‌رسد اقدامات خاصی در این زمینه ارائه شود.

این سند در پاسخ به نامه سرگشاده ای است که جانسون هفته گذشته به امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه فرستاد. نخست وزیر بریتانیا علاوه بر طرح گشت‌های مشترک در کانال انگلیسی، پیشنهاد کرد همه مهاجرانی که از طریق دریا وارد بریتانیا شده‌اند، به فرانسه بازگردند. با این حال، این پیشنهاد انفجاری مستقیماً توسط کاستکس در نامه جدید مورد توجه قرار نگرفت.

در حالی که جانسون آن را استدلال کرد “به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت – اگر متوقف نشود – گذرگاه ها،” این پیشنهاد باعث سروصدا در پاریس شد. به عنوان مثال، جرالد دارونین، وزیر کشور، اظهار داشت که فرانسه نخواهد بود “به گروگان سیاست داخلی بریتانیا،” ترغیب لندن به کاهش آن “جذابیت اقتصادی” که پاریس معتقد است ریشه مسئله مهاجرت غیرقانونی است.