اکنون وقت آن نیست که اوکراین به ناتو بپیوندد – رئیس جمهور کشور عضو – اخبار RT World

گیتاناس ناوسدا از لیتوانی گفت تا زمانی که درگیری با مسکو به پایان نرسد، کیف نباید در ائتلاف نظامی پذیرفته شود.

رئیس جمهور لیتوانی، گیتاناس ناوسدا، گفت که آرزوهای اوکراین برای عضویت در ناتو نباید محقق شود تا زمانی که این کشور درگیر درگیری نظامی با روسیه است. با این حال، وی خاطرنشان کرد که الف “نقشه راه قطعی” باید تا اواسط تابستان برای الحاق نهایی کیف توسعه یابد.

ناوسدا در مصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی La Repubblica که روز شنبه منتشر شد، گفت که اجازه می دهیم اوکراین در حال حاضر به بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده بپیوندد. “خیلی سخت خواهد بود.” او افزود که رهبری در کیف نیز به خوبی از این واقعیت آگاه است.

در عوض، اتحاد نیاز دارد “مراحل و فرمول های نحوه عمل بعد را تعریف کنید” ناوسدا ادامه داد: درگیری پایان یافته است. وی ابراز امیدواری کرد که این امر در اجلاس سران ناتو در ویلنیوس در 11 و 12 جولای 2023 انجام شود.

او اذعان کرد که موضوع الحاق احتمالی اوکراین “پیچیده ترین عنصر برای مقابله خواهد بود” در طول این رویداد. به گفته رئیس دولت لیتوانی، برخی از کشورهای عضو هنوز تمایلی به ارسال ندارند سیگنال های قوی به اوکراین

هفته گذشته، بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان این موضوع را تایید کرد “اکنون زمان تصمیم گیری نیست” در مورد آینده احتمالی اوکراین در ناتو. او با تکرار رئیس جمهور لیتوانی گفت که این موضوع می تواند باشد “با دقت” تنها پس از موفقیت کیف در نظر گرفته می شود “دفع این حمله.”

تصمیم باید گرفته شود “با سر سرد و قلب گرم و نه برعکس” او بیان کرد.


لهستان از موضع آلمان در قبال عضویت اوکراین در ناتو انتقاد کرد

تقریباً در همان زمان، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در توییتی نوشت “چی؟!” در پاسخ به مقاله ای که از اظهارات ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در کیف در پنجشنبه گذشته گزارش می دهد.

رئیس بلوک نظامی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: جایگاه واقعی اوکراین در خانواده یورو-آتلانتیک است. جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است. استولتنبرگ اضافه کرد با گذشت زمان، حمایت ما به این امکان کمک خواهد کرد.»

با این حال، او از ارائه هیچ چارچوب زمانی برای پیوستن احتمالی اوکراین به ائتلاف خودداری کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد اظهارات استولتنبرگ تاکید کرد که جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو یکی از اهداف کلیدی عملیات نظامی روسیه علیه همسایه‌اش است.

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در فوریه گذشته در توضیح نیاز به اقدام نظامی علیه اوکراین، از پیوستن احتمالی این کشور به این ائتلاف به عنوان یکی از دلایل این اقدام نام برد.