تاجگذاری پادشاه چارلز شامل دعوت از مردم برای سوگند وفاداری خواهد بود

تاجگذاری پادشاه چارلز شامل دعوت از مردم برای سوگند وفاداری خواهد بود

تاجگذاری پادشاه چارلز قرار است در 6 می در کلیسای وست مینستر برگزار شود.

تدارکات تاجگذاری پادشاه چارلز سوم که قرار است در 6 می در کلیسای وست مینستر برگزار شود، در بریتانیا به شدت ادامه دارد. جشن‌های سراسری، از جمله رژه‌ها، در آخر هفته تاجگذاری برگزار می‌شود که طی آن پادشاه 74 ساله رسماً در مراسمی باشکوه تاجگذاری می‌کند. اکنون، پیش از مراسم، برگزارکنندگان گفته اند که از افرادی که مراسم تاج گذاری را تماشا می کنند، دعوت خواهند شد تا به “گروه کر میلیونی” بپیوندند تا با پادشاه و وارثان او بیعت کنند.

مطابق با روزنامه گاردین، مردم در سراسر بریتانیا و خارج از کشور دعوت می شوند تا در بیانیه ای که جایگزین سنت های سنتی شده است، کلمات “سوگند می خورم که با اعلیحضرت شما و وارثان و جانشینان شما مطابق قانون بیعت خواهم کرد. پس خدایا به من کمک کن.” ادای احترام به همسالان

سرویس روز شنبه نیز شامل اولین ها خواهد بود. روحانیون زن نقش برجسته ای خواهند داشت و خود پادشاه با صدای بلند دعا خواهد کرد. خدمات مسیحی همچنین شاهد مشارکت فعال نمایندگان سایر ادیان خواهد بود. ریشی سوناک، یک هندو، با وجود اینکه قوانین کلیسای انگلستان عملاً سایر مذاهب را از ایفای نقش فعال در خدمات آن منع می کند، در سمت خود به عنوان نخست وزیر بریتانیا از کتاب مقدس قرائت خواهد کرد.

همانطور که در بی بی سی، تاج گذاری شنبه همچنین اولین زبانی خواهد بود که سایر زبان های رایج در بریتانیا را با سرودهایی به زبان های ولزی، اسکاتلندی گالیک و گالیک ایرلندی خوانده می شود. با این حال، این نشریه گزارش داد که علیرغم تغییراتی که برای انعکاس سایر ادیان طراحی شده است، سه سوگندهایی که شاه چارلز خواهد گرفت و قلب این خدمات را تشکیل می دهد، بدون تغییر باقی می ماند، از جمله وعده حفظ “مذهب اصلاح شده پروتستان”.

همچنین بخوانید | “پادشاه واقعی بریتانیا” دعوتنامه تاجگذاری پادشاه چارلز را دریافت کرد

اسقف اعظم کانتربری گفت که این مراسم “سنت را به رسمیت می شناسد و جشن می گیرد” و همچنین حاوی “عناصر جدیدی است که تنوع جامعه معاصر ما را منعکس می کند”.

او افزود، اما تاج گذاری “در درجه اول یک عمل عبادی مسیحی بود.” اسقف اعظم به نقل از گاردین گفت: دعای من این است که همه کسانی که در این خدمت سهیم هستند، چه با ایمان باشند و چه بی ایمان، حکمت کهن و امید جدیدی را بیابند که الهام بخش و شادی باشد.

جزئیات کامل خدمات کلیسای وست مینستر – که موضوع آن “به خدمت فراخوانده شده است” – توسط کاخ لمبث منتشر شده است.