بایدن «باستان» منتقدان سن را به سخره می گیرد – RT World News

مارجوری تیلور گرین و دونالد ترامپ از جمله کیسه های بوکس سیاسی رئیس جمهور در روز شنبه در شام سالانه واشنگتن بودند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در جریان شام سالانه انجمن خبرنگاران کاخ سفید در روز شنبه، در سخنانی که یکی از شکنندگی‌های سیاسی کلیدی‌اش – افزایش سن او – بود، به بهای دشمنانش شوخی کرد.

“من به اصلاحیه اول اعتقاد دارم، نه فقط به این دلیل که دوست خوبم جیمی مدیسون آن را نوشته است.” بایدن 80 ساله – مسن ترین رئیس جمهور در حال خدمت در تاریخ ایالات متحده – به مخاطبان نخبگان سیاسی و رسانه ای واشنگتن گفت. مدیسون، چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده که گاهی اوقات به عنوان “پدر” قانون اساسی ایالات متحده شناخته می شود، در سال 1836 درگذشت.

بایدن ادامه داد: “ببین، من متوجه شدم که سن یک مسئله کاملا منطقی است. این در ذهن همه است و منظور من نیویورک تایمز است. تیتر: سن بالای بایدن یک مسئله بزرگ است. اما ترامپ اینطور نیست.»

اوایل ماه جاری، بایدن تایید کرد که به دنبال انتخاب مجدد برای کاخ سفید است، در رقابتی که ممکن است تکراری باشد از کمپین انتخاباتی جنجالی 2020 که او را در مقابل دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا که 76 سال سن دارد، قرار داد.

با این حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از آمریکایی‌ها اشتهای کمی برای دومین دوره ریاست جمهوری بایدن دارند و بسیاری از پاسخ‌دهندگان سن او را به عنوان عامل اصلی مهم ذکر کرده‌اند. اما، با وجود این، بایدن از رقصیدن پیرامون این موضوع خودداری کرد: آنها می گویند من قدیمی هستم. می گویند من عاقل هستم. می گویند من بالای تپه هستم. دون لمون می گفت: «این مردی است که در اوج زندگی اش است!»


بعید است که بایدن دور دوم را تکمیل کند - نامزد جمهوری خواه

لمون مجری سابق CNN در اوایل این ماه پس از چند لحظه بحث برانگیز روی آنتن، از جمله پیشنهاد کرد که یکی دیگر از نامزدهای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان، نیکی هیلی 51 ساله، اخراج شد. “در اوج خود نیست.”

بایدن همچنین از شام انجمن خبرنگاران استفاده کرد که به طور سنتی به عنوان یک رویداد بی زبانی که برای مسخره کردن ساختمان واشنگتن طراحی شده بود، برای ارائه یک سری اظهارات تند به تعدادی از مخالفان سرسخت تر خود استفاده کرد.

«من می‌خواهم که همه امشب از آن لذت ببرند» بایدن گفت. “اما لطفا در امان باشید. اگر متوجه شدید که سرگردان یا گیج شده اید، یا مست هستید یا مارجوری تیلور گرین. او با اشاره به نماینده حزب راست افراطی جمهوری خواه از گرجستان گفت.

دونالد ترامپ، منتقد سیاسی ارشد بایدن، از تیررس جانشین خود در امان نماند زیرا رئیس جمهور فعلی به شوخی گفت که به او ده دلار پیشنهاد شده است تا سخنرانی خود را کوتاه نگه دارد: “این یک تغییر است – به یک رئیس جمهور پیشنهاد می شود که پول خاموش کند.” او شوخی کرد.

شام کراوات سیاه سال گذشته پس از اینکه در سال های 2020 و 2021 به دلیل همه گیری کووید-19 به تعویق افتاد، به تقویم واشنگتن بازگشت. در سال 2022، بایدن اولین رئیس جمهور ایالات متحده بود که در شش سال گذشته در این مراسم سخنرانی کرد، پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا بارها دعوت به شرکت در آن را رد کرد.