اپوزیسیون پاکستان خواستار استعفای نخست وزیر عمران خان شد

اپوزیسیون پاکستان خواستار استعفای نخست وزیر عمران خان شد

اسلام آباد:

حزب اصلی اپوزیسیون پاکستان خواستار استعفای نخست وزیر عمران خان به اتهام بدنام کردن کشور و احزاب سیاسی آن شده است تا فساد خود را پنهان کند در زمانی که مقامات خارجی برای شرکت در نشست بین المللی سران در پایتخت حضور داشتند.

مریم اورنگ زیب، دبیر اطلاع رسانی مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) گفت که دولت تحت رهبری خان بیش از سه سال از دوره خود را به پایان رسانده است، اما به نظر می رسد که او از “فوبیا از خانواده شریف” رنج می برد همانطور که او مدام ذکر می کرد. روزنامه داون روز دوشنبه گزارش داد که نام آنها همیشه به جای برجسته کردن دستاوردهای خود.

اشاره او به مصاحبه نخست وزیر با الجزیره در روز جمعه بود که در آن او بار دیگر به رقبای سیاسی خود از خانواده های قدرتمند بوتو و شریف حمله کرد و آنها را به ترویج فساد و ویران کردن کشور متهم کرد.

خان که ریاست حزب تحریک انصاف پاکستان را برعهده دارد، حزب نواز شریف، نخست وزیر سابق نواز شریف و حزب مردم پاکستان (PPP) رهبر کشته شده بی نظیر بوتو را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت که اینها احزاب نیستند، بلکه سلسله هایی هستند که «مسئول فساد و مشکلات فعلی هستند. توسط کشور».

وی اعلام کرده بود که جنگ با دو حزب سیاسی خانوادگی از جمله PML-N و PPP مانند مبارزه با یک مافیاست و مدعی شده بود که هر دو حزب از منابع دولتی و همچنین رسانه ها علیه او استفاده می کنند.

شریف نخست وزیر سابق که در حال حاضر برای معالجه در لندن به سر می برد، با اتهامات فساد در پاکستان مواجه است. رئیس جمهور سابق پاکستان، آصف علی زرداری، همچنین همسر بی نظیر بوتو، نخست وزیر فقید، نیز با اتهامات فساد مالی زیادی مواجه است.

مریم زمان مصاحبه سیاسی را زیر سوال برد و مدعی شد که این مصاحبه تلاشی برای خرابکاری و آسیب رساندن به وجهه کشور در زمانی است که وزرای خارجه کشورهای مسلمان برای اجلاس سازمان اسلامی به پاکستان آمده بودند. همکاری (OIC) در مورد افغانستان.

او مدعی شد که خان زمانی که قرار بود رئیس جمهور چین در سال 2014 در زمان دولت PML-N به کشور سفر کند، همین عمل را انجام داده است. این دیدار به دلیل وضعیت نظم و قانون در پی تحصن و اعتراض کارگران حزب خان به تعویق افتاد.

وی گفت: به نظر می رسد که نخست وزیر از ظرفیت ذهنی لازم برای درک حساسیت و اهمیت گردهمایی سازمان همکاری اسلامی و چگونگی ارائه تصویر مثبت از کشور به رهبران جهان اسلام در پاکستان برخوردار نیست.

او گفت که این به این دلیل بود که خان چیزی جز آزار و اذیت و قربانی کردن مخالفان و سرزنش آنها برای شکست های خود نمی دانست. او مدعی شد که خان نام بدی را برای پاکستان به ارمغان می آورد تا بی کفایتی خود را پنهان کند.

او از نخست وزیر خان خواست که اگر واقعاً می‌خواهد به توده‌ها کمک کند، از دفتر کناره‌گیری کند.

مریم که در دولت قبلی PML-N به عنوان وزیر اطلاعات فعالیت می کرد، گفت که علیرغم اینکه شهباز شریف، رهبر اپوزیسیون را به مدت بیش از یک سال به اتهامات واهی در زندان نگه داشته بود، رهبران PML-N را در سلول های محکوم به اعدام، سوء استفاده از قدرت زندانی کرد. و با استفاده از سلاح و سوء استفاده از اداره ملی پاسخگویی (NAB) و آژانس تحقیقات فدرال (FIA) و هر نهاد ملی، خان نتوانست حتی یک پنی فساد را بر رهبری PML-N ثابت کند.

او گفت که دولت تحریک انصاف و “بازیگران اجاره ای” آن قبلاً توسط دادگاه ها شرمنده شده بودند زیرا آنها هرگز هیچ مدرکی برای حمایت از پرونده های دروغین خود ارائه نکرده بودند.

او گفت: «عمران خان و مافیای او تریلیون ها روپیه در فساد غصب کردند، اما هیچ یک از آنها تحت این دولت که متعهد شده بود به اصطلاح پرچمدار مبارزه با فساد باشد، پاسخگو نبودند». مافیاها و کارتل ها چون خانه و مخارج روزمره او را اداره می کردند.

وزیر سابق مدعی شد که خان، یک بازیکن کریکت که به سیاستمداری تبدیل شده است، آشکارا و مستقیماً در تک تک اقدامات فسادی که کشور را غارت کرده، دست داشته است.

او که نخست‌وزیر خان را «فاسدترین رهبر تاریخ کشور» می‌خواند، مدعی شد که او تنها کسی است که فساد را به صورت نهادی تسهیل می‌کند.