رگولاتور اتحادیه اروپا پنجمین واکسن کووید-19 را تأیید کرد – RT World News

آژانس دارویی اروپا (EMA) استفاده از واکسن کووید-19 ساخته شده توسط شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی Novavax را برای افراد 18 سال و بالاتر توصیه کرده است. داده های آزمایشی نشان می دهد که واکسن 90 درصد مؤثر است.

روز دوشنبه، EMA از استفاده از Nuvaxovid، واکسنی که توسط Novavax ساخته شده است، برای بزرگسالان حمایت کرد و آن را به پنجمین تزریق کووید تا به امروز تبدیل کرد که توسط تنظیم کننده داروهای بلوک چراغ سبز نشان داده شد.

پس از یک ارزیابی کامل، کمیته داروهای انسانی EMA (CHMP) با اجماع به این نتیجه رسید که داده‌های واکسن قوی بوده و معیارهای اتحادیه اروپا برای اثربخشی، ایمنی و کیفیت را برآورده می‌کند. آژانس گفت.

ادامه مطلب


WHO نهمین واکسن کووید-19 را تایید کرد

EMA به دو مطالعه بزرگ انجام شده توسط شرکت بیوتکنولوژی اشاره کرد که در آن واکسن اثری حدود 90 درصد در برابر سویه های کووید-19 رایج در طول آزمایشات نشان داد. این بدن اعتراف کرد که اطلاعات محدودی در مورد برخی از انواع نگران کننده از جمله Omicron وجود دارد.

این واکسن توسط برخی به عنوان یک پیشرفت مهم در غلبه بر تردید واکسن معرفی شده است، زیرا jab Novavax یک واکسن پروتئینی است که از همان فناوری تلقیح که چندین دهه در برابر هپاتیت، زونا و سایر عفونت های ویروسی استفاده شده است استفاده می کند.

به دو دوز نیاز دارد و در دمای یخچال بین دو تا هشت درجه سانتیگراد پایدار است. داده‌ها نشان می‌دهند که فقط عوارض جانبی خفیف تا متوسط ​​توسط گیرندگان تجربه می‌شود.

این تاییدیه در بحبوحه موج شدید عفونت‌های جدید کووید-19 که توسط نوع Omicron هدایت می‌شود، به دست می‌آید. این واکسن از فوریه در حال بررسی مجدد بوده است و Novavax گفت که تحویل آن به اتحادیه اروپا در سه ماهه اول سال 2022 آغاز خواهد شد.

انتظار می‌رود که بریتانیا نیز در هفته‌های آینده این طرح را تصویب کند. Novavax هنوز برای تایید در ایالات متحده درخواست نکرده است، جایی که باید مشکلات تولید را حل کند.

قیمت سهام این شرکت در روز جمعه پس از تایید سازمان بهداشت جهانی با مجوز ساخت موسسه سرم هند، بیش از 10 درصد افزایش یافت.