صندوق حقوقی برای مراقبان متروی ایالات متحده 1.8 میلیون دلار جمع آوری می کند – RT World News

حامیان برای کمک به دفاع از سرباز سابق دنیل پنی در پرونده خفه کردن که منجر به کشته شدن یک مرد نیویورکی شد، پول داده اند.

اهداکنندگان آنلاین نزدیک به 1.8 میلیون دلار برای دفاع قانونی دنیل پنی، سرباز سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده که پس از خفگی یک مرد بی خانمان در قطار متروی شهر نیویورک با اتهام قتل عمد مواجه است، جمع آوری کرده اند.

وکلای پنی جمع‌آوری سرمایه را در پلتفرم تامین مالی جمعی GiveSendGo.com راه‌اندازی کردند و تا بعدازظهر یکشنبه بیش از 1.79 میلیون دلار درآمد کسب کردند. توضیحی برای کمپین ادعا کرد که پنی، 24 ساله، با تحقیقات جنایی ناشی از آن مواجه است او در حال محافظت از افراد در قطار متروی نیویورک در برابر مهاجمی است که بعداً کشته شد.

بر اساس این پست، هر گونه درآمدی که بیش از مبلغ لازم برای تأمین هزینه های قانونی است، به برنامه حمایت از سلامت روان اهدا می شود. Raiser & Kenniff، شرکت حقوقی که نماینده پنی است، این حادثه را ناشی از یک بحران سلامت روانی می‌داند که مقامات منتخب نتوانسته‌اند به آن رسیدگی کنند. این شرکت گفت جردن نیلی 30 ساله بود “به شدت تهدید کننده” مسافران مترو وقتی کهنه سرباز نیروی دریایی برای محافظت از خود و دیگران اقدام کرد.


هویت ناظر متروی نیویورک فاش شد

این شرکت گفت: “دانیل هرگز قصد آسیب رساندن به آقای نیلی را نداشت و نمی توانست مرگ نابهنگام او را پیش بینی کند.” وکلا افزودند که نیلی سابقه مستندی از رفتار خشونت آمیز و نامنظم داشت. طبق گزارش‌ها، او 42 بار بین سال‌های 2013 تا 2021 دستگیر شده بود، از جمله حداقل چهار مورد مربوط به تجاوزات ادعایی.

پنی روز جمعه به قتل عمد درجه دو متهم شد و با قرار وثیقه آزاد شد و تا زمان محاکمه اش آزاد شد. این حادثه در روز 1 مه رخ داد. فعالان در روزهای بعد تظاهراتی برگزار کردند – حداقل در یک مورد مسیرهای مترو را مسدود کردند – و عدم وجود اتهامات جنایی را به عنوان بی عدالتی نژادی محکوم کردند. حزب جهانی کارگران این را محکوم کرد “قتل فجیع” به عنوان مورد “هشیاری سفید”. پنی سفید است، در حالی که نیلی سیاه است.

در طرف دیگر طیف سیاسی، سیاستمداران جمهوری خواه مانند ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و مت گاتز نماینده ایالات متحده از پنی به عنوان یک فرد دفاع کرده اند. “سامری خوب” و الف “قهرمان.”

این پرونده به عنوان میدان نبرد دیگری در جنگ فرهنگی آمریکا ظاهر شده است، بسیار شبیه پیگرد ناموفق کایل ریتنهاوس، نوجوانی که در آن زمان در جریان شورش زندگی سیاه پوستان مهم است در کنوشا، ویسکانسین، به طور مرگبار به دو نفر شلیک کرد و نفر سوم را مجروح کرد. مانند پنی، ریتن هاوس از نظر مالی توسط حامیان آنلاین حمایت می شد و آنها 2 میلیون دلار برای ارسال وثیقه او اهدا کردند تا بتواند در انتظار محاکمه از زندان آزاد شود.

بیشتر بخوانید:
کارمندان دفتر نیویورک به فکر فرار در میان افزایش جرم و جنایت هستند

اهداکنندگان پنی به وضوح او را بیشتر یک قهرمان می دانند تا یک شرور. یک اهداکننده ناشناس که 10000 دلار داد گفت: “از شما برای محافظت از شهروندان در آن روز متشکرم.” یکی از مشارکت کنندگان 2000 دلاری گفت که توسط او وحشت زده شده است “افراد دارای اختلال روانی” و هیچ کس از او دفاع نکرد “کاش افرادی مثل تو بیشتر بودند.”