اپراتورهای سرویس تاریک وب بدنام زندانی شدند – اخبار جهانی RT

یک دادگاه آلمانی تیم ارائه‌دهنده خدمات تاریک‌نت CyberBunker را که از یک پناهگاه ناتو در دوران جنگ سرد فعالیت می‌کرد، به زندان انداخت و آنها را به جرم کمک به نزدیک به 250000 تراکنش غیرقانونی که عمدتاً با تجارت مواد مخدر مرتبط بودند، مجرم تشخیص داد.

دادگاه هشت متهم را به دلیل امکان انجام معاملات غیرقانونی که بخش اعظم آن مربوط به تجارت مواد مخدر بود، مجرم شناخت. گفته می شود که سرویس میزبانی وب که اکنون از بین رفته است، در معاملات غیرقانونی مرتبط با کودک آزاری، قتل های قراردادی و پولشویی نیز دست داشته است.

این احکام روز دوشنبه توسط یک دادگاه منطقه ای در شهر تریر در غرب آلمان صادر شد.

تنها یکی از متهمان به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد، در حالی که بقیه به حبس واقعی محکوم شدند. طولانی‌ترین حکم پنج سال و شش ماه برای متهم اصلی هلندی 62 ساله صادر شد و پسرش باید چهار سال و سه ماه در زندان بگذرد.


هلندی در اسپانیا به دلیل

در حالی که هویت متهمان مطابق با قوانین آلمان فاش نشده است، ظاهرا “سرکرده” زندانی هرمان یوهان ورووررت-درکسن است. این شهروند هلندی میزبان تاریک نت CyberBunker از اواخر دهه 1990 قبل از اینکه چندین سال پیش توسط پلیس مورد حمله قرار گیرد، اداره می کرد. ارائه دهنده خدمات خود را به عنوان میزبان معرفی می کند “خدمات به هر وب سایت “به جز پورنوگرافی کودکان و هر چیزی که با تروریسم مرتبط باشد.”

در حالی که CyberBunker در ابتدا میزبان وب سایت های تقریباً انحصاری بزرگسالان بود، مشتریان آن در طول سال ها افزایش یافت. گمان می‌رود این سازمان میزبان ردیاب تورنت بدنام Pirate Bay، برخی از آینه‌های ویکی‌لیکس، و همچنین بازارهای وال استریت و کلاهبرداران – بازارهای تاریک‌نت عمده و منقرض شده است.

این گروه در ابتدا از یک پناهگاه منقرض شده در دوران جنگ سرد در هلند فعالیت می کرد، اما در نهایت مجبور شد به آلمان نقل مکان کند و یک پناهگاه قدیمی نیز در آنجا بخرد.

استحکامات سابق ناتو، واقع در دهکده آلمانی ترابن-تراباخ، در سال 2019 توسط نیروی عظیمی متشکل از حدود 600 افسر پلیس مورد حمله قرار گرفت و این عملیات باعث از کار افتادن CyberBunker و همچنین برخی از مشتریان تاریک نت آن شد.