کانادا به دلیل سوء رفتار جنسی در ارتش عذرخواهی کرد

کانادا به دلیل سوء رفتار جنسی در ارتش عذرخواهی کرد

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا گفت: من از طرف دولت کانادا از شما عذرخواهی می کنم.

وزیر دفاع و رئیس ستاد دفاع کانادا روز دوشنبه به دلیل آزار جنسی گسترده در ارتش عذرخواهی کردند و گفتند اتاوا در محافظت از سربازان شکست خورده است.

آنیتا آناند، وزیر دفاع کانادا در مراسمی که به صورت زنده در شبکه های اجتماعی پخش شد، گفت: من از طرف دولت کانادا از شما عذرخواهی می کنم.

وی افزود: “ما باید درد و آسیبی را که بسیاری متحمل شده اند بپذیریم زیرا همان نهادی که وظیفه حفاظت و دفاع از کشور ما را بر عهده دارد همیشه از اعضای خود محافظت و دفاع نکرده است.”

این عذرخواهی بخشی از حل و فصل یک دعوای دسته جمعی بود که توسط تقریباً 19000 نفر از نیروهای در حال خدمت و بازنشسته ارتش و همچنین کارکنان دفاع غیرنظامی علیه دولت تنظیم شد.

این امر پس از آن صورت می گیرد که چندین افسر ارشد از جمله جاناتان ونس، رئیس سابق ستاد دفاع، که از آن زمان به ممانعت از اجرای عدالت در آن تحقیقات متهم شده است، با تحقیقات سوء رفتار جنسی مواجه شدند.

ژنرال وین ایر، رئیس فعلی ستاد دفاع، در اظهارات روز دوشنبه خود خاطرنشان کرد که در میان سربازان، “اعتماد می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد. و ما به این اعتماد خیانت کردیم.”

اتاوا، لوئیز آربور، دادستان سابق دادگاه کیفری بین‌المللی (ICT) را موظف کرده است تا به پاکسازی فرهنگی در ارتش کمک کند که نخست‌وزیر جاستین ترودو گفته است از نظر تجاوز جنسی و آزار جنسی «آن را نمی‌فهمد».

آناند ماه گذشته توصیه آربور را پذیرفت که تحقیقات و تعقیب قضایی در مورد سوء رفتار جنسی در ارتش به مقامات غیرنظامی به دلیل “بی اعتمادی جدی به سیستم قضایی نظامی” واگذار شود.

بررسی آربور پنج سال پس از آن صورت می گیرد که یک کارگروه دیگر دریافت که ارتش دارای “محیطی خصمانه با زنان است… و مساعد برای حوادث جدی تر آزار و اذیت جنسی و تجاوز”.

در ماه آوریل، ارتش 581 مورد تجاوز جنسی و 221 مورد آزار جنسی را از سال 2015 به مجلس عوام گزارش داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)