برزیل برای مسافران ورودی واکسیناسیون کووید-19 را درخواست می کند

برزیل برای مسافران ورودی به واکسیناسیون کووید-19 نیاز دارد

کووید در برزیل: برزیل متحمل بیش از 616000 مرگ کووید-19 شده است.

براسلیا، برزیل:

برزیل روز دوشنبه شروع به درخواست گواهی واکسیناسیون کووید-19 برای مسافران خارجی که وارد این کشور می شوند، کرد، اقدامی که در ابتدا توسط دولت رئیس جمهور ژایر بولسونارو مسدود شد.

یک قاضی دیوان عالی روز شنبه حکم داد که اثبات واکسیناسیون برای ورود به برزیل اجباری خواهد بود تا از شیوع ویروس Omicron ویروس بکاهد.

رگولاتور ملی سلامت Anvisa گفت که “امروز دوشنبه به پست های مرزی، به ویژه در فرودگاه ها، در مورد انطباق فوری با تصمیم دادگاه عالی فدرال که الزامات گواهی واکسیناسیون را برای مسافرانی که وارد کشور می شوند، اعلام کرده است.”

9 قاضی دیگر دادگاه عالی باید بین چهارشنبه تا پنجشنبه حکم را تایید کنند، اما انویسا گفت که این تصمیم از روز دوشنبه اجرایی شده است.

انویسا در گزارش خود گفت: «تصمیم (دادگاه) فوراً اثر می‌گذارد… و بنابراین، آژانس را ملزم می‌کند تا ارزیابی‌های به موقع انجام دهد، به‌ویژه در رابطه با مسافرانی که در زمان صدور رأی قبلاً در حال جابجایی یا ترانزیت بوده‌اند». بیانیه.

برزیل هفته گذشته علیرغم توصیه آنویسا در مواجهه با موارد ثبت شده Omicron در این کشور، ابتدا نیاز به گواهی واکسیناسیون را رد کرده بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رئیس جمهور راست افراطی، بولسونارو، چنین دستوری را با “بند” برای حیوانات مقایسه کرد.

وزیر بهداشت مارسلو کیروگا گفت برزیل در عوض به قرنطینه پنج روزه برای مسافران واکسینه نشده نیاز دارد، اقدامی که تنظیم کننده سلامت نیز توصیه می کند.

قانون قرنطینه از 18 دسامبر اجرایی می شود.

بحث در مورد گواهی های واکسیناسیون بین دولت برزیل، دانشمندان و مقامات محلی در حال افزایش است، زیرا این کشور حداقل 11 مورد از سویه Omicron را ثبت کرده است و انتظار دارد نرخ توریست های بیشتری در تعطیلات زمستانی وجود داشته باشد.

برزیل از زمان شروع همه گیری کووید-19 تاکنون بیش از 616000 مورد مرگ و میر ناشی از کووید-19 را متحمل شده است که از نظر تعداد مطلق پس از ایالات متحده در رده دوم قرار دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)