اوکراین می گوید پدافند هوایی 15 موشک از 18 موشک شلیک شده در شب را سرنگون کرد

اوکراین می گوید پدافند هوایی 15 موشک از 18 موشک شلیک شده در شب را سرنگون کرد

آتش نشانان در محل یک منطقه مسکونی که مورد حمله نظامی روسیه قرار گرفته کار می کنند.

با تشدید حملات مسکو به همسایه خود در روزهای اخیر، ارتش اعلام کرد خدمه پدافند هوایی اوکراین 15 موشک از 18 موشک پرتاب شده توسط نیروهای روسیه را در ساعات اولیه صبح دوشنبه منهدم کردند.

در پستی که در کانال تلگرامی والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین منتشر شد، آمده است: «حدود ساعت 2:30 بامداد (1130 به وقت گرینویچ)، متجاوزان روسی از هواپیماهای استراتژیک هوانوردی به اوکراین حمله کردند.

وی افزود: از 18 موشک پرتاب شده 15 موشک منهدم شده است.

مقامات شهر کیف در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نوشتند که تمامی موشک های هدایت شده به پایتخت در آنچه به گفته آنها دومین حمله به شهر در سه روز گذشته بود، نابود شدند.

مدیریت شهری گفت: «بر اساس (اطلاعات اولیه)، تلفات غیرنظامی و تخریب تأسیسات مسکونی یا زیرساخت‌ها ثبت نشده است.

به گفته مقامات، سامانه‌های دفاع هوایی نیز برای محافظت از منطقه کیف، که یک نهاد اداری مجزا از شهر است، در برابر موشک‌های روسیه وارد عمل شدند.

میکولا لوکاشوک، رئیس شورای منطقه دنیپرو، گفت که روسیه همچنین در طول شب به مناطق دیگر اوکراین از جمله دنیپروپتروفسک موشک پرتاب کرده است. خدمه پدافند هوایی هفت موشک را سرنگون کردند، اما 25 نفر به دنبال کمک پزشکی بودند.

وی افزود که شهر پاولوهراد در شرق اوکراین دو بار در شبانه روز مورد حمله قرار گرفت و یک شرکت صنعتی، 19 ساختمان آپارتمانی و 25 ساختمان خصوصی، از جمله، آسیب دیدند یا تخریب شدند.

لوکاشوک گفت: «آتش‌سوزی نیز رخ داده است، خدمات اورژانس در حال کار هستند.

ولادیمیر روگوف، یکی از مقامات اداره منطقه Zaporizhzhia تحت حمایت روسیه، اواخر روز یکشنبه تصاویر و ویدئوهایی از آتش‌سوزی در Pavlohrad را منتشر کرد و گفت که نیروهای روسی به اهداف نظامی در آنجا حمله کردند.

روسیه می گوید که برخی از حملات اخیر برای مختل کردن برنامه های کیف برای یک حمله متقابل برنامه ریزی شده طولانی در شرق طراحی شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)