فرماندار: قطار باری روسیه بر اثر انفجار در منطقه مرزی از ریل خارج شد

فرماندار: قطار باری روسیه بر اثر انفجار در منطقه مرزی از ریل خارج شد

مقامات روسیه نگفته اند که چه کسی مسئول این حمله بوده است. (نمایندگی)

فرماندار محلی در پستی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که انفجاری در منطقه روسیه در مرز اوکراین یک قطار باری را در روز دوشنبه از ریل خارج کرد و تلفات جانی نداشت.

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که چندین واگن تانک به پهلو خوابیده اند و دود خاکستری تیره در محل خروج از ریل در منطقه بریانسک به هوا بلند شده است.

راه‌آهن روسیه، اپراتور ریلی این کشور، اعلام کرد که این حادثه در ساعت 10:17 به وقت مسکو (0717 GMT) رخ داده است. به گفته وی، لوکوموتیو و هفت واگن باری از ریل خارج شده و لکوموتیو آتش گرفته است.

الکساندر بوگوماز فرماندار بریانسک در پستی در کانال تلگرامی خود گفت: “یک وسیله انفجاری ناشناس در مسیر 136 کیلومتری خط راه آهن بریانسک-یونیچا منفجر شد و یک قطار باری را از ریل خارج کرد.”

مقامات روسیه می گویند این منطقه – که با اوکراین و بلاروس هم مرز است – در 14 ماه پس از حمله روسیه شاهد حملات متعدد توسط گروه های خرابکار طرفدار اوکراین بوده است. روز شنبه، فرماندار گفت که چهار غیرنظامی پس از گلوله باران روستایی در آن سوی مرز توسط کیف کشته شدند.

محل حادثه، همانطور که فرماندار اشاره کرد، در حدود 60 کیلومتری (37 مایلی) شمال مرز روسیه با اوکراین است.

او نگفت چه کسی مسئول این حمله بوده است.

فرماندار منطقه لنینگراد روسیه در نزدیکی سن پترزبورگ به طور جداگانه گفت که یک سیم برق در طول شب منفجر شده و یک دستگاه انفجاری در نزدیکی خط دوم پیدا شده است.

فرماندار الکساندر دروزدنکو صبح روز دوشنبه عکس هایی از خطوط برق تخریب شده و پایه های فلزی را در صفحه تلگرام خود منتشر کرد. او گفت که سرویس امنیتی فدرال روسیه FSB در حال کار بر روی سایت است و نگفت چه کسی مسئول این حادثه است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)