اوکراین قصد دارد از سیستم هشدار اسرائیل برای محافظت در برابر حملات روسیه استفاده کند

اوکراین قصد دارد از سیستم هشدار اسرائیل برای محافظت در برابر حملات روسیه استفاده کند

سیستم به پیام‌های تنظیم‌شده دقیق‌تر اجازه می‌دهد تا آلارم‌ها را به صدا درآورند.

اورشلیم:

سفیر اوکراین در اسرائیل روز پنجشنبه گفت، یک سیستم شناسایی موشک طراحی شده توسط اسرائیل که به اوکراینی ها زمان بیشتری برای پناه گرفتن در برابر حملات موشکی روسیه می دهد، در کیف آزمایش می شود و ممکن است ظرف دو ماه فعال شود.

اسرائیل که از زمانی که در جنگ خلیج فارس در سال 1991 تحت حملات اسکاد عراق قرار گرفت، دفاع هوایی خود را تقویت کرده است، سال گذشته موافقت کرد که فناوری‌های خود را با اوکراین به اشتراک بگذارد، حتی اگر این کشور به درخواست‌های کیف برای تسلیحات پاسخ نداد.

یکی از این درخواست‌ها، گنبد آهنین بود، یک رهگیر کوتاه برد که اسرائیل به طور مرتب از آن برای سرنگونی موشک‌های شلیک شده توسط مبارزان فلسطینی در غزه استفاده می‌کند.

مقامات اسرائیلی با توجه به تلاش های دولت خود برای حفظ روابط خوب با مسکو، جزئیاتی در مورد سیستم شناسایی در حال توسعه برای اوکراینی ها ارائه نکرده اند.

سفیر یوگن کورنیچوک گفت این سیستم که با داده های رادارهای اوکراین تغذیه می شود، اکنون در پایتخت در حال آزمایش است.

او با اشاره به دستورات کنونی پناهگاه هوایی به رویترز گفت: «این امکان شناسایی اشیاء مختلف از جمله موشک‌های بالستیک را فراهم می‌کند و محاسبه می‌کند که کجا خواهند رفت و اساساً به ما امکان می‌دهد بخش‌های خاصی از کشور را ببندیم تا کل کشور». در هنگام حمله صادر می شود.

او گفت که پس از تکمیل، این سیستم به ساکنان مناطقی که قرار است توسط موشک‌ها یا پهپادهای روسی مورد اصابت قرار گیرد، با به صدا درآوردن آژیرهای نزدیک یا با هشدار روی تلفن‌های همراه، هشدار می‌دهد.

این سیستم به پیام‌های دقیق‌تری اجازه می‌دهد که زنگ خطر را در محله‌های فردی در معرض تهدید به صدا درآورند. کورنیچوک گفت: «این به ما این امکان را می دهد که کیف را به صورت بخشی ببندیم.

“به برخی از ساکنان از طریق تلفن هایشان گفته می شود که چقدر زمان دارند تا به پناهگاه خود بپرند، در حالی که در سایر نقاط کیف مردم می توانند بنشینند و قهوه بنوشند.

او گفت: «آنچه از کارشناسان ما می‌دانم این است که آنها قبلاً کار را آغاز کرده‌اند و امیدوارم که مطابق با برنامه داخلی ما، یک یا دو ماه دیگر طول بکشد تا در کیف کار کند.» وی افزود: پنج شهر دیگر دنبال خواهد کرد.

به نظر می‌رسد این حساب با سیستم شناسایی موشک مورد استفاده در اسرائیل ردیابی می‌شود، که به گفته یکی از مقامات، کشور را به حدود 1700 منطقه تقسیم می‌کند و تل‌آویو و اورشلیم هر کدام به چهار یا پنج منطقه تقسیم می‌شوند.

به گفته این مقام، هشدارها که از طریق تلفن همراه، بلندگوهای خودکار و وب‌سایت‌ها ارسال می‌شوند، مطابق با فاصله هدف تا منبع پرتاب «زمان‌هایی برای پناه گرفتن» می‌دهند. کوتاه ترین آن 15 ثانیه و طولانی ترین آن سه دقیقه است.

این هشدارها روی تلفن‌های همراه اسرائیلی‌هایی که برنامه نظامی مربوطه را دانلود می‌کنند ظاهر می‌شود – اما فقط در صورتی که در منطقه ضربه باشند. این برنامه در غیر این صورت تلفن های همراه کاربران را ردیابی نمی کند و تنها در صورتی فعال می شود که آنها در منطقه ضربه باشند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)