وزیر خارجه ایتالیا سفر به فرانسه را پس از “توهین” پاریس لغو کرد – RT World News

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا، سفر برنامه ریزی شده خود به فرانسه را در روز پنجشنبه لغو کرد و جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه را متهم کرد. “توهین آمیز” کشورش با انتقاد از برخورد نخست وزیر جورجیا ملونی با مهاجرت غیرقانونی.

“من برای جلسه برنامه ریزی شده به پاریس نخواهم رفت” تاجانی بعد از ظهر پنجشنبه در توئیتی با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه نوشت. “[Gerald Darmanin’s] توهین به [Italian] دولت و ایتالیا غیرقابل قبول هستند. این روحیه ای نیست که باید با چالش های مشترک اروپا روبرو شد.»

اوایل روز پنجشنبه، دارمنین به رادیو RMC فرانسه گفت که ملونی بوده است “نتوانست مشکلات مهاجرتی که بر اساس آن انتخاب شد را حل کند.” و او را متهم کرد “دروغ گویی” به رای دهندگان

ملونی سال گذشته به قدرت رسید و وعده داد که اخراج‌ها را افزایش دهد و کشتی‌های سازمان‌های غیردولتی را از حمل انبوه مهاجران به بنادر ایتالیا متوقف کند. علیرغم اینکه دولت او فعالیت این کشتی ها را سرکوب می کند – که او آن را یک “سرویس کشتی” – و با جریمه کردن اپراتورهای آنها، تعداد مهاجرانی که به سواحل ایتالیا می رسند تقریباً چهار برابر شده است.


بیش از 1600 مهاجر در یک شب به ایتالیا می رسند

بیش از 42,400 نفر در سال جاری تا کنون در ایتالیا فرود آمده اند، در مقایسه با 11,220 نفر در مدت مشابه در سال 2022. در میان این افزایش، دولت ایتالیا در ماه آوریل وضعیت اضطراری شش ماهه اعلام کرد و شروع به ساخت پناهگاه های جدید برای مهاجران کرد.

فرانسه با اکراه هزاران مهاجر را پذیرفته است که کشتی های سازمان های غیردولتی آنها از بنادر ایتالیا دور شده اند. کولونا در نوامبر هشدار داد که وجود خواهد داشت “عواقب” اگر دولت ملونی به ممنوعیت پهلوگیری کشتی‌های مهاجر ادامه می‌دهد و اضافه می‌کند که فرانسه فقط قایق‌ها را به داخل می‌برد. “به دلیل امتناع سرسختانه ایتالیا و فقدان انسانیت.”

یک ماه پیش از آن، اختلاف بر سر کشتی‌های غیردولتی باعث شد فرانسه قراردادی را لغو کند که در آن موافقت کرد تقریباً 3500 مهاجر را که به طور موقت در ایتالیا اقامت داشتند، بپذیرد.

موضوع مهاجرت از قبل از روی کار آمدن ملونی بین ایتالیایی ها و فرانسوی ها تقسیم شده است. در سال 2018، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ماتئو سالوینی، نخست وزیر ایتالیا را متهم کرد “بدبینی و بی مسئولیتی” زمانی که او به کشتی فرانسوی حامل مهاجران اجازه پهلوگیری نداد. ماه ها بعد، سالوینی ماکرون را یک خطاب کرد “خجالت بین المللی” پس از اینکه پلیس فرانسوی در حال رها کردن مهاجران دستگیر شده در یک جنگل ایتالیایی در امتداد مرز مشترک دو کشور مشاهده شد.

به گزارش خبرگزاری ANSA ایتالیا، اندکی پس از مصاحبه دارمنین در روز پنجشنبه، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که همچنان مشتاق همکاری با رم در مورد مسائل مهاجرت است. از بعدازظهر پنجشنبه مشخص نیست که آیا دیدار تاجانی و کولونا تغییر خواهد کرد یا خیر.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: