اوکراین خواستار تحریم ویسکی محبوب ایرلندی – RT World News

فرستاده کی یف به ایرلند با ادعای اینکه صادرات کارخانه تقطیر به “ماشین جنگی” روسیه دامن می زند، در برابر جیمسون است.

سفیر اوکراین در ایرلند، لاریسا گراسکو، خواستار تحریم ویسکی جیمسون پس از عرضه این برند، هرچند به میزان محدود، در بازار روسیه شده است.

جیمسون، متعلق به شرکت فرانسوی پرنود ریکارد، اواخر سال گذشته فروش خود را در روسیه از سر گرفت و دلیل آن نیاز به محافظت از تیم های محلی خود و همچنین جلوگیری از مواجهه با مشکلات قانونی در مورد آن بود. “ورشکستگی عمدی” در کشور. گراسکو، با این حال، چنین منطقی را رد کرده و خواستار تحریم این برند تا خروج کامل از روسیه شده است.

این شرکت از یک طرف می‌خواهد از چند کارمند محافظت کند، اما هر روز ده‌ها هزار اوکراینی توسط روسیه کشته می‌شوند. این نماینده روز یکشنبه به رسانه های ایرلندی گفت و تاکید کرد “همه شرکت ها” برای کمک به کیف و توقف تجارت با مسکو.

سفیر متعهد شد که خرید محصولات جیمسون را متوقف کند و از مصرف کنندگان عادی و همچنین رستوران ها و میخانه ها خواست که از این روند پیروی کنند. گراسکو ادعا کرد که هفته‌ها پیش سعی کرده این موضوع را مستقیماً با سازنده در میان بگذارد، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

“البته ما ناامید هستیم که از آنها چیزی نشنیده ایم.” او گفت. ما بسیار نگران هستیم، زیرا شرکت ها با تجارت با روسیه، ماشین جنگی روسیه را تامین مالی می کنند.


برند برتر ودکا اتحادیه اروپا آن را در روسیه ترک می کند

گروه Pernod Ricard این موضوع را برای رسانه های ایرلندی تایید کرد و قول داد در هفته های آینده آن را حل کند. “از جمله توقف صادرات برندهای بین المللی ما در عین حصول اطمینان از رفاه و ایمنی تیم خود، با پذیرش محدودیت های قانونی محلی.”

ما همچنان به سختی کار می کنیم تا بهترین راه حل را برای این معضل دشوار پیدا کنیم. شرکت گفت.

به غیر از جیمسون، گروه پرنود ریکارد دارای چندین برند برتر الکل از جمله ودکای سوئدی Absolut، Beefeater London، Chivas Regal، Havana Club، Malibu، Ballantine’s و غیره است. این گروه صادرات خود به روسیه را در مارس 2022، اندکی پس از آغاز درگیری‌های بین مسکو و کیف، متوقف کرد.

ماه گذشته، این شرکت اعتراف کرد که فروش Absolut در روسیه را از سر گرفته است که باعث واکنش شدید گروه های طرفدار اوکراین و مقامات ارشد سوئدی شد. به عنوان مثال، نخست وزیر سوئد، اولف کریسترسون، گفت که او چنین است “بسیار متعجب” شنیدن اینکه شرکت صادرات را از سر گرفته است. Absolut به سرعت تسلیم فشار فزاینده شد و با توقف مجدد صادرات موافقت کرد و قول داد که از آن استفاده کند. “وظیفه مراقبت نسبت به کارمندان و شرکای خود، ما نمی توانیم آنها را در معرض انتقاد گسترده به هر شکل قرار دهیم.”