آمریکا: روسیه بیش از 100000 تلفات در 5 ماه در جنگ اوکراین متحمل شده است

آمریکا: روسیه بیش از 100000 تلفات در 5 ماه در جنگ اوکراین متحمل شده است

این مقام آمریکایی گفت که روسیه قادر به تصرف یک منطقه واقعاً مهم استراتژیک نیست.

واشنگتن:

یک مقام کاخ سفید روز دوشنبه گفت که طی پنج ماه نبرد در شرق اوکراین، به ویژه در باخموت، بیش از 20،000 سرباز روسی کشته و 80،000 دیگر زخمی شده اند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی به خبرنگاران گفت: ما تخمین می زنیم که روسیه متحمل بیش از 100000 تلفات شده است، از جمله بیش از 20000 کشته در عملیات.

کربی گفت: «تلاش روسیه برای حمله به دونباس، عمدتاً از طریق باخموت، شکست خورده است… روسیه قادر به تصرف قلمرو واقعاً مهم استراتژیک نبوده است».

کربی با استناد به اطلاعاتی که به تازگی از طبقه بندی خارج شده است، گفت که حدود نیمی از کشته شدگان سربازانی بودند که توسط شرکت نظامی خصوصی واگنر استخدام شده بودند، شرکتی که بیشتر رده های خود را از جمعیت زندانیان روسیه می گیرد.

بر اساس آمارهای ایالات متحده، تلفات نبرد – با شدیدترین نبرد برای باخموت، جایی که نیروهای اوکراینی از همه شهر به جز بخش کوچکی از شهر بیرون رانده شده اند – از آغاز ماه دسامبر به حساب می آید.

کربی گفت: “این تلاش، به ویژه در باخموت، هزینه بسیار بسیار بالایی داشت. روسیه ذخایر نظامی و نیروهای مسلح خود را تمام کرده است.”

کربی گفت که تخمینی از تلفات اوکراینی ارائه نمی دهد زیرا “آنها در اینجا قربانی هستند. روسیه متجاوز است.”

او گفت که کاخ سفید “اطلاعاتی را که کار را سخت تر می کند” برای متحد نزدیک غربی که ارتش آن توسط ائتلافی از کشورها به رهبری ایالات متحده مسلح و آموزش می بیند، در اختیار عموم قرار نخواهد داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)