اولین هزارپا «واقعی» کشف شد – دانشمندان – اخبار RT World

دانشمندان اولین هزارپا “واقعی” را با بیش از 1000 پا در 60 متری زیر زمین در یک منطقه معدنی در غرب استرالیا کشف کردند که رکورد موجودی را با بیشترین پاهای شناخته شده برای انسان به ثبت رساند.

با اعلام این کشف در مجله علمی گزارش‌های معتبر، تیم محققان فاش کردند که گونه‌های جدید رکوردار در طی ارزیابی اثرات زیست‌محیطی زیرزمینی پیدا شده‌اند.

در حالی که نام هزارپا به زبان لاتین هزار پا است، با وجود اینکه بیش از 400 میلیون سال روی زمین زندگی کرده اند، تاکنون هیچ موجودی با هزار پا پیدا نشده است. تفاوت حشرات به این دلیل است که آنها دو جفت پا در هر بخش بدن در مقابل یک جفت پا در صدپا دارند.

ادامه مطلب


گرفتن هر دو دلتا و Omicron ممکن است منجر به ویروس سوپر جهش شود

هزارپا تازه کشف شده که Eumillipes Persephone نام دارد از الهه یونانی عالم اموات، 1306 پا دارد. رکورد قبلی یک گونه یافت شده در مرکز کالیفرنیا به نام Illacme Plenipes را شکست که تا 750 پا دارد.

هزارپا متشکل از حدود 330 بخش، با پاهای کوچک و سر مخروطی شکل، در زیر زمین و در تاریکی کامل زندگی می کند که در زیر زمین در منطقه معدنی گلدفیلد شرقی کشف شده است.

دکتر برونو بوزاتو، زیست شناس در مشاوران محیط زیست Bennelongia، پس از این کشف، گفت که محققان “فوق العاده خوش شانس” برای پیدا کردن “منحصر بفرد” موجودی که هست “کاملا متفاوت” به گونه های قبلی

دکتر خوانیتا رودریگز، یکی از محققان و متخصص حشرات، توضیح داد که چگونه هزارپا احتمالاً تکامل یافته است و طول خود را افزایش داده است تا حرکت بیشتری در زیر زمین به آن بدهد. “هر چه طول شما بیشتر باشد، قدرت بیشتری برای حرکت به جلو خواهید داشت.” رودریگز گفت.

در حالی که دانشمندان تاکنون بیش از 2000 گونه هزارپا را در استرالیا کشف کرده اند، رودریگز ادعا کرد که تعداد آنها به 4000 می رسد.