فرانسه از اتحادیه اروپا می خواهد که پرونده حقوقی علیه بریتانیا – RT World News آغاز کند

دولت فرانسه گفته است که از اتحادیه اروپا می خواهد تا علیه بریتانیا به دلیل ممانعت لندن از مجوزهای ماهیگیری، روند قانونی را آغاز کند. پاریس می گوید 73 مجوز در حال حاضر برجسته است.

کلمنت بوون، وزیر امور اروپا، روز جمعه به خبرنگاران گفت که فرانسه 93 درصد از مجوزهای ماهیگیری پس از برگزیت را که ادعا می‌کند بریتانیا باید به کشتی‌های ترال خود می‌داد، دریافت کرده است.

به گفته آنیک ژیراردین، وزیر دریانوردی، که در کنار Beaune صحبت کرد، فرانسه همچنان برای 73 مجوز دیگر برای ماهیگیری در آب های بریتانیا تلاش می کند. پاریس می گوید تا زمانی که همه مجوزهای معوق صادر نشود، اعتراضات خود را کنار نمی گذارد.

ادامه مطلب


فرانسه گردشگران بریتانیایی را ممنوع کرد

گام بعدی این است که در روزهای آینده از کمیسیون اروپا بخواهیم تا در صورت وجود مشکل، آنچه را که شورای مشارکت نامیده می‌شود، تشکیل دهد. بوون پس از دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور این کشور گفت.

وزیر اظهار داشت که طی روزهای آینده از کمیسیون درخواست خواهد شد “برای مجوزهایی که ما حق دریافت آنها را داریم، دعوی قضایی و رسیدگی های حقوقی را آغاز کنیم.” با این حال، Beaune هشدار داد که روند قانونی به احتمال زیاد زمان زیادی طول خواهد کشید.

در حالی که بریتانیا در هفته‌های اخیر مجوزهای بیشتری را به ماهیگیران فرانسوی اعطا کرده است، اما ادعا می‌کند که بسیاری از تراول‌های گالی نتوانسته‌اند ثابت کنند که حق ماهیگیری در آب‌های تحت کنترل بریتانیا را دارند.

وزرای فرانسوی قبلاً تهدیدهای متعددی از جمله قطع برق جزیره جرسی وابسته به ولیعهد بریتانیا را مطرح کرده بودند، مگر اینکه همه مجوزها تحویل داده شوند.

محدود کردن تعداد کشتی‌های ماهیگیری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آب‌های بریتانیا جزء مهم مذاکرات توافق برگزیت بود. در حالی که بریتانیا به دنبال رشد صنعت ماهیگیری داخلی خود است زیرا کشتی‌های اتحادیه اروپا به تدریج دسترسی خود را تحت توافق برگزیت در سال‌های آینده از دست می‌دهند، بسیاری خواهان کاهش کلی فعالیت کشتی‌های ترال برای احیای ذخایر ماهیگیری شده‌اند.